Alvar Aalto

Aaltovasen fyller 70 år. En klassiker som håller i sig.
Jag ville ha en Aaltovas redan för 10 år sedan. Idag undrar jag varför jag inte köpt någon. Jag har väl helt enkelt varit för snål. Det är jag inte längre, så då borde jag slå till. En Aaltovas full med vita tulpaner, det vore inte alls dumt att ha på köksbordet.

För att fira 70 årsjubileumet har Iittala tagit initiativet till
Aalto´s Voice
Ett projekt för att inbjuda och engagera en internationell publik,  att upptäcka att Aalto´s vision och designfilosofi lever än idag över hela världen.

alto


Kommentarer
Skickat och skrivet av: Frida

Visst är de fina!

Skickat och skrivet av: Sverretine

Hi, how did you have the time to update you web site if you are so busy as your picture in your home page ? Good luck for your interesting links pages.

2009-06-23 @ 11:42:58
URL: http://sverretine.blogspot.com

Kommentera mer än gärna inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig snälla?

Din e-postadress:
URL:

Din kommentar:

Trackback