Collage Färglös

Självklart blev jag jättesugen på att göra mitt eget inspirationscollage efter Living by W´s utmaning.

Efter en färgglad sommar med mycket pasteller och en höst på intågande med murriga höstfärger blir temat på mitt första inspirationscollage (ja ni hörde rätt förmodligen kommer det säkerligen bli fler...det här var ju skoj!) färglös.

collage-färglös

Snart får vi badkar till badrummet. Förhoppningsvis ett nytt och fräscht i vitt. Till det vill jag ha papperskorg och toalettborste från Vipp.

Fotografering och snygga bilder har fascinerat mig länge. Trots bristande kunskap men med ett stort intresse vill jag ha en egen systemkamera. Förhoppningsvis kommer jag kunna skapa finare och bättre foton. Så snälla tomten...

Några nya halsband i höstens färger för att liva upp den gråa vardagen från SNÖ of Sweden.

Mina favoritsmycken är ringen och halsbandet jag fick från sambon på min 30-årsdag från Efva Attling. Vill matcha dem med ett armband i silver. 

Är i stort behov av nya kaffekoppar/muggar. Dricker fortfarande ur de veronagröna Höganäsmuggarna som jag fick i 20-årspresent. Byter gärna ut dem med Marimekkokopparna Marjapolku och lattemuggen Moments.

Trivs jättebra med min Audi A3 men skulle inte ha något emot att byta ut min 99:a mot en 06 med den nya designen.

En vit Barcelona fåtölj i läder designad av Mies van der Rohe skulle jag gärna ha i min stora garderob som även den finns i mina drömmar. Garderoben på sista bilden skulle passa mig ypperligt! :)


Alvar Aalto vasen såklart som funnits med på min önskelista alldeles för många år nu och ännu inte inhandlats.


Kommentarer
Skickat och skrivet av: saravillfara

Men Malin! Jag svimmar och trillar av stolen tror jag, vilket jädrans snyggt collage!!
Jag som provat göra liknande collage, men fått kasta bort dom för att dom blivit så dåliga, nu ser jag hur jag borde ha gjort - precis som dig!
Och snygga grejer har du med också. Dricker också ur veronagröna Höganäsmuggar sedan länge, ja tack till muggarna ovan istället ;).

Skickat och skrivet av: Speja

Duktigt jobbat - superfint. Jag måste lära mig mer om bildhantering - hur har ni tid!??? Eller är det medfött kanske?

2006-08-20 @ 18:32:36
URL: http://www.speja.blogg.se
Skickat och skrivet av: Vicke

Supersnyggt Collage du har gjort med en massa fint , skulle inte tacka nej till något av de sakerna. Vad du också är duktig på att sätta i hop bilder, jag blir så avis på er;)

2006-08-20 @ 18:46:20
URL: http://www.vickes.blogg.se
Skickat och skrivet av: Malin

Vad söta ni är raringar!
Sara: Har du kastat bort dem? Varför? Du brukar ju få till så fina collage med dina foton så det ska väl inte vara några problem för dig? Ja har ju haft muggarna i över tio år, så då borde man väl kunna kosta på sig nya? :)
Speja: haha...nä inte är det medfött inte. Håller på att försöka lära mig för fullt (har som tur en sambo som kan en del som jag kan rådfråga). Jo visst tar det mycket tid att sitta och få ihop collagen (iallafall för mig som är nybörjare). I helgen har jag dock haft mycket tid. Vi har varit lite slöa och inte orkat gjort så mycket efter ett besök av svärföräldrarna. Dessutom var sambon dataspelssugen igår kväll och idag så jag har kunnat sitta vid datorn med gott samvete ;) Har ju inte några barn heller som behöver tas om hand om.

2006-08-20 @ 21:01:06
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Skickat och skrivet av: Camilla

Wow, snyggt kollage. Och finfina saker du valt ut.. Jag hade gärna tagit emot allt av det där.. :D

Hoppas du har en bra söndag!

2006-08-20 @ 21:21:35
URL: http://camilla.hopto.org
Skickat och skrivet av: W

Så roligt att du också har skapat ett inspirationscollage! Jättefin bildbehandling och fina saker! Roligt om det kommer mera sedan!

2006-08-20 @ 22:57:18
URL: http://livingbyw.blogg.se
Skickat och skrivet av: Saga

Wow, vad möts man av här då, ett superfint kollage!! Och det är inte bara det som är snyggt och brännhett, alla prylar i det...... toppen!!
Jag måste säga att jag blir lycklig när jag hittar saker som detta på bloggar!!
Kul att du hängde på, toppenbloggaren!

2006-08-21 @ 00:10:00
URL: http://kitchenbloom.blogg.se
Skickat och skrivet av: Anna

Jag vill också var tanken efter att ha sett ditt collage. Så sagt och gjort efter lite knåpande har jag fått ihop mitt eget collage.

2006-08-21 @ 06:50:45
URL: http://tekla.wordpress.com
Skickat och skrivet av: Nilla

Jättefint!
Jag kanske gör något liknade jag med framöver. Kanske en önskelista till jul, vad sägs om det?

2006-08-21 @ 20:02:10
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Skickat och skrivet av: Malin

Vad roligt att vi är flera som inspireras av varandra! Kul!
Nilla: Ja det måste man ju göra! Bra idé!

2006-08-21 @ 20:17:49
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Skickat och skrivet av: Anneli

Malin, jag kommer in lite sent här och allt verkar redan ha sagts, men jag är grymt imponerad!! Väldigt snyggt!! Och du har hittat helt rätt kamera:)

2006-08-21 @ 22:46:11
URL: http://flitigamyran.blogg.se

Kommentera mer än gärna inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig snälla?

Din e-postadress:
URL:

Din kommentar:

Trackback