Händelserik dag

Måndagmorgon och inga funderingar på hur jag mådde. Var tvungen att pallra mig iväg till jobbet trots halsont. Grejer jag var tvungen att fixa och ett möte som jag inte kunde missa. Tur var väl det att jag inte funderade eller kände efter så mycket. När jag kom till jobbet kände jag mig relativt pigg och endast en torrhetskänsla i halsen. Visst jag kanske inte hade orkat bege mig iväg på något kraftansträngande såsom en löptur eller så, men sitta på en kontorsstol framför datorn var det inga problem med.

När det händer en sak får det ofta konsekvenser. På jobbet har det varit stiltje många år, men detta år verkar allt hända. Började med att en chef sa upp sig i våras och en ny kom. Då sade även en chef under honom upp sig. Sedan fick min chef sluta och en annan medarbetare lyftes upp. Igår var det möte där det meddelades att den första chefen som slutat vill ha tre andra medarbetare till sitt nya företag. Så summan är att fyra medarbetare med hög rang och erfarenhet slutar. Både spännande och oroväckande vad som kommer hända här i höst. Kommer garanterat bli tomt och få konsekvenser. Tyvärr inte det lättaste att hitta nytt folk.

Efter en omtumlande dag fick det bli en tur till Ikea och skingra tankarna. Vad är inte bättre än att strosa runt, kolla och handla inredningsprylar? :) Köpte några söta glas med dalahästar till sambon (dalmasen min) med en tanke på att byta ut hans fula blåa glas =) Handlade även två vita plädar till sängen, servetter, presentpapper och en ram.

ikea
Foto: mrsmalinski / Ikea


Kommentarer
Skickat och skrivet av: Vicke

Förstår att det var en omtumlande dag, hoppas det leder till något bra för din del! Vad kan väl vara bättre än gå på Ikea för att skingra tankarna, Lyckos dig:) *hihi* Även jag var sugen på de glasen, men det fick räcka med inköp av en dalahäst under resan:)

Skickat och skrivet av: Anneli

Vilken tuff förstadag på jobbet!
Plötligt känns det helt rätt med en pläd, jag som knappt kunnat titta på dem i sommarvärmen:)

2006-08-15 @ 11:36:54
URL: http://flitigamyran.blogg.se
Skickat och skrivet av: Anna

Vad jobbigt, men de flesta förändringar innebär ju i längden något bra. Hoppas det blir en bra höst! Hade samma mission när jag var på IKEA i helgen, mysiga filtar och byta ut sambons fula blå mugg och kanna saker.. I smyg.. ;)

2006-08-15 @ 13:55:28
URL: http://lovethecountry.blogspot.com
Skickat och skrivet av: Askhedda

I really liked your website. Thank you very much! Its a great website!very interesting and informative.

2009-03-04 @ 13:13:36
URL: http://askhedda.20six.fr

Kommentera mer än gärna inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig snälla?

Din e-postadress:
URL:

Din kommentar:

Trackback