Helgen är nära

Äntligen är det fredag, och snart helg. Efter en fullspeckad vecka med mycket stress känns det välbehövligt med några lediga dagar.

Ikväll ska vi på kräftskiva, hoppas jag. Kräftorna ligger i kylen för upptining och Västerbottenpajen bakad och klar. Det som inte är som det ska,  är sambon. Han började känna en begynnande värk i halsen och var inte alltför pigg igår. När jag åkte till jobbet imorse sov han fortfarande så jag vet inte hur han mår idag.
Vore ju synd för pajen som sambon bakade igår, om vi inte kom iväg på festen. Som vanligt nappade jag på ett recept här på bloggen,
Vickes västerbottenpaj. Ska bli spännande att smaka den ikväll.

paj
Foto: mrsmalinski

Igår var det höstens första utförsäljning på Röhnisch. Såklart var jag där och handlade. Köpte två par träningsbyxor, ett par röda och ett par svarta med gula ränder på sidan. En svart och gul top att matcha de svarta byxorna. En ljusrosa och svart vindtät väst som jag kan ha på golfbanan. Nu finns det inga undanflykter längre, med nya träningskläder och ett nytt träningskort. Lite svårt att hinna med träningen nu när det fortfarande är golfsäsong, men jag har ju hela vintern på mig att bli vältränad ;)

röhnisch
Foto: mrsmalinski


Kommentarer
Skickat och skrivet av: Vicke

Vad mysigt med kräftor i kväll, hoppas bara sambon inte blir sjuk. Vi äter bägge bloggrecept i kväll hos oss blir det Sagas chokladkaka;) Superfin kommer du att bli med de träningskläderna det gör det säkert ännu roligare att träna. Ha en riktigt trevlig kväll!! *kram*

Skickat och skrivet av: Anneli

Älskar Röhnisch träningskläder, de är kanonsköna och kan tvättas hur många gånger som helst utan att förlora färg, form och spänst. Nu är säsongen här för att börja träna, jag känner mig hur laddad som helst!!
Trevlig helg Malin!

2006-09-02 @ 00:11:42
URL: http://flitigamyran.blogg.se
Skickat och skrivet av: Camilla

Hur blev det med kräftkvällen? Kom ni iväg?
Själv frossade jag kräftor så de nästan kom ut ur öronen igår ;) Så gott!! :D
Den där pajen ser underbart god ut.. (synd bara att jag inte tåler äggstanning *grr*)

Hoppas du får en bra och mysig helg!

2006-09-02 @ 08:47:51
URL: http://camilla.hopto.org
Skickat och skrivet av: Malin

Vicke: Tur att vi får så bra tips på recept här på bloggen. Superbt!
Tyvärr blev sambon sämre så han låg hemma i soffan och yrade. Eftersom han inte var så pigg för umgänge åkte jag iväg till kräftskivan själv. Sparade såklart lite paj till honom, men kräftorna tog jag med mig själv. Han var inte så sugen på att sörpla kräftor med halsont och feber. Kanske var tur att han inte följde med...lilla Malin svepte i sig hela paketet med kräftor själv :) Så det var nog som för dig Camilla, de kom nästan ut ur mina öron oxå :) Pajen var jättemumsig! Vad tråkigt att vara allergisk :(
Anneli: Ja visst är de! Har nästan bara Röhnisch som träningskläder. Kanske kan bero på förutom att de är superbra, att de har lager och kontor här och alltid kör lagerutförsäljning ;) Har inte kommit igång med träningen ännu...känns som om jag har något litet skit i kroppen vilket inte gör mig så pigg. Hoppas bara jag inte insjuknar som sambon.

2006-09-02 @ 10:56:49
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Skickat och skrivet av: LoX

Gott med västerbottenostpaj! Ett tips (som jag har snott från Jamie Oliver, fast då gällde det en annan ost): servera den med citron. Citronen bryter ner den feta osten, och bidrar med en syrlighet som passar fint med just Västerbottenost.

Räkor är också gott till... .

Trist med sambon, hoppas att han mår bättre.

2006-09-02 @ 11:19:44
URL: http://lo.blogg.se
Skickat och skrivet av: heidi

Paien så herlig ut. Ska prova den nu i helgen : )

2006-09-02 @ 12:28:28
URL: http://julie-k.blogspot.com
Skickat och skrivet av: Speja

Nu kom jag äntligen in här, har inte kunnat kommentera förut. Såg att du fick åka själv och kalasa - blev ju mer kräftor till dig då;) Jag gillar också Röhnisch träningskläder, fyndade en hel del i höstas så jag har så jag klarar mig - jag sliter inte precis ut dem i första taget;)

2006-09-02 @ 12:36:12
URL: http://www.speja.blogg.se
Skickat och skrivet av: Malin

Tack för tipset LoX!
Speja: Precis :) Men hade nog hellre haft med sambon även om det hade blivit mindre kräftor till mig ;) Jag måste erkänna att jag inte direkt slitit ut mina träningskläder på sista taget heller, hoppas dock på ändring!

2006-09-02 @ 20:37:21
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Skickat och skrivet av: Anna

Vad duktigt du är som kommer igång att träna. Hoppas jag kan bli inspirerad av dig. Det vore så skönt att få komma igång med nåt. Kram!

2006-09-03 @ 10:29:11
URL: http://oklarheter.blogspot.com
Skickat och skrivet av: Ulla

Vet du öppettiderna för lagerförsäljningen? Visst brukar det väl vara några dar i månaden?

2006-10-08 @ 09:24:08
Skickat och skrivet av: Malin

Ulla: De har haft lagerutförsäljning nu i höst ca 1 gång/månad (öppetider 10-19). Tror att det kommer vara ett tillfälle i oktober och ett i november. Har dagarna uppskrivna på jobbet.

2006-10-13 @ 23:17:56
URL: http://mrsmalinski.blogg.se

Kommentera mer än gärna inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig snälla?

Din e-postadress:
URL:

Din kommentar:

Trackback