Reklampaus

Här kommer en reklampaus medans vi är till sjöss.

Kan varmt rekommendera
Ramlösa med smak av Skogshallon. Vår nya favorit hemmavid. Smaksatt kolsyrat vatten kan smaka så konstgjort, men inte denna. Gillar man hallon som jag gör lovar jag att denna släcker du gärna din törst med.

Ramlösa
Foto: mrsmalinski

Ramlösa Hälsobrunn invigdes redan 17 juni 1707, då den under lång tid hade sagt ha undergörande verkan. Mannen bakom öppnandet av brunnen var provinsialläkare Johan Jacob Döbelius. Enligt honom kunde vattnet användas för att bota såväl skörbjugg och svindel som gikt och darrande leder. Han ansåg att vattnet utgjode en förstklassig kur mot hård och bortskämd mage.
Att dricka brunn blev alltmer en trend som spred sig runtom i Europa.
Att kolsyra vattnet var från början en åtgärd för att skapa hållbarhet och skydd, och även en förutsättning för att kunna sälja drycken på fler platser i landet.
1912 började man sätta vattnet i butelj. Den första fabriken blev startpunkten som medgav att Ramlösa kunde spridas i allt vidare kretsar i vårt land och även ut i världen. Idag exporteras Ramlösa till ett fyrtiotal länder.

Kommentarer
Skickat och skrivet av: Speja

Jag är storkonsument av mineralvatten, men hallonsmak har jag inte testat. Ska köpa hem det vid nästa tur till affären, kan vara värt att prova trots att jag brukar gilla naturell bäst.

Skickat och skrivet av: saravillfara

Gillar egentligen inte mineralvatten, men det där både såg och lät läskande... måste kanske prova?

2006-08-01 @ 23:10:22
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Skickat och skrivet av: Anneli

hihi, nu förstår jag:)
Fast har du provat Ramlösa med Granatäpplesmak? Den är helt klart bäst.

2006-08-01 @ 23:57:42
URL: http://flitigamyran.blogg.se
Skickat och skrivet av: Vicke

Har provat och det är mycket gott, skrattade åt det fyndiga namnet på detta inlägg. Hoppas inte reklampausen blir för lång*kramar*

2006-08-02 @ 00:05:22
URL: http://www.vickes.blogg.se
Skickat och skrivet av: Malin

Den lät inte helt fel, varför inte med lite frusna hallon i!

2006-08-02 @ 08:58:28
URL: http://mollyshus.bloggspot.com
Skickat och skrivet av: Camilla

Jag håller mej till bara hallon, utan mineralvatten.. :D

Men jag har varit i Ramlösafabriken och tittat på alla flaskor som fylls med vattnet.
Jag har även varit vid Ramlösadalen.. Men jag smakade nog inte av det vattnet (kommer inte riktigt ihåg om jag ska vara ärlig) för järnet som fastnat på väggen såg då inte så trevlig ut som det kan göra i de blå klassiska flaskorna.. ;)

2006-08-02 @ 20:01:49
URL: http://camilla.hopto.org
Skickat och skrivet av: Malin

Jag kommer nog bli storkonsument på vatten denna vecka. Nu när semestern strax är slut så behöver jag nog rensa koppen lite :) Mycket onyttigheter och några öl och glas vin har det allt blivit på semestern.
Anneli: Var tvungen att testa den med granatäpple. Jättegod! Men skogshallon är nog ändå min favorit!
Camilla: Hmmm...kan tänka mig att det inte såg så trevligt och inbjudande ut då!

2006-08-07 @ 22:01:02
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Skickat och skrivet av: Frida aka Husmusen

Åh så gott det ser ut!!

2006-08-09 @ 22:03:59

Kommentera mer än gärna inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig snälla?

Din e-postadress:
URL:

Din kommentar:

Trackback