Tillvaron kan lätt bli stressig

Precis när Saga pratar om stress och andning känner jag min puls höjas och stresstendenserna kommer. Nu är hösten här och allt är i full gång vilket medför oftast ett fullspeckat schema. Känner att jag inte riktigt hinner med allt jag vill vilket får mig att stressa upp. Varför kan jag inte ta lika lungt på livet som sambon gör? Han ser inte högarna med tvätt, dammråttorna på golvet, brödsmulorna på diskbänken utan sitter lungt vid datorn och spelar spel. Varför har jag så många projekt som jag vill genomföra nu på en gång, varför kan jag inte blunda för de smutsiga fönstren, varför kan jag inte hoppa över högen med grejer? Dessutom vill jag ju hinna med att läsa alla mina favoritbloggar och även göra något eget inlägg. Känner dock att tiden tyvärr inte räcker till trots att jag inte ens har några barn. Vill pyssla med mitt toalettprojekt, spela golf, löpträna, träna styrka, städa och fixa hemma, göra ärenden på stan, laga något att äta m.m.m. Måste jag sålla bort något kanske? :)

Fick en avi från posten idag....från Isa!!! Duktiga Isa som numera är känd och är med på första sidan i tidningen. Tyvärr hann jag inte hämta mitt paket innan de hade stängt :(  Får försöka hinna med imorgon. Dessvärre har jag inte heller hunnit köpa någon ram.
Fick Europamöblers katalog och tidningen Residence med posten men har inte ens hunnit bläddra i dem.
Mycket som jag inte hunnit med idag. Tur att jag ändå hann med några riktigt trevliga saker idag såsom att titta på Roomservice, få massage en timme på Nygatans SPA och köpa det fina fransdraperiet på Åhléns (som en kille blev så fascinerad av vilket Vicke iakttagit).

onsdag
Foto: mrsmalinski / Åhléns / Nygatans SPA


Kommentarer
Skickat och skrivet av: saravillfara

Denna jädrans stress! Och nog måste jag få tillstå, att i de parrelationer jag känner till, så kan man med lätthet påstå att det är ett kvinnligt fenomen, så du är inte ensam ;).
Tycker att din dag bjöd på bra grejer, blev lite avundsjuk på spa och shopping, och Roomservice förstås! Idag gjorde du helt rätt i dina prioriteringar. Glädjs åt det du gjorde, och glöm det du inte hann.

Skickat och skrivet av: Saga

Ja, tänk att allt det där som egentligen är roligt helt plötsligt blir en börda. Man älskar att läsa inredningstidningar, men när de ligger flera där på bänken i köket och väntar på en, då kan det ibland kännas jobbigt. Och så vill man ha rent hemma, men bara tanken på allt damm som ligger på golvlister, överskåpar i köket och under mattan får en att tappa andan. Önskar så att jag ibland bara kunde nöja mig med att blunda, men de gånger jag försökt att göra det så sitter jag bara och skruvar på mig.... I mitt nästa liv vill jag födas "obrydd" :)

2006-08-30 @ 23:55:25
URL: http://kitchenbloom.blogg.se
Skickat och skrivet av: Vicke

Kan bara hålla med Saras och Sagas kloka ord och du är absolut inte ensam;) Det låter som att du ändå hade en toppenkväll med massage, Roomservice och inköp av draperi. Vad spännande väntar på bilder när du har draperiet på plats och på din Isa illustration. Det är tur man har lite roliga saker att se fram emot bland alla "måsten";)

2006-08-31 @ 08:06:36
URL: http://vickes.blogg.se
Skickat och skrivet av: Camilla

Hehe.. räkna in mej i skaran också ;)
Vet hur det är.. både med en datorspelande sambo och irriterande dammråtor i hörnen ;)

Men massage och shopping låter inte helt fel :D Superfint draperi.. Får man se det på plats sen kanske?? ;D

Hoppas du får en lite lugnare dag idag.. :)

2006-08-31 @ 08:42:32
URL: http://camilla.hopto.org
Skickat och skrivet av: Speja

Japp, det där känner man ju igen. Men du verkade hunnit med en hel del ändå. Det konstiga är att ju mer man gör, desto mer ligger och väntar på en. Själv går jag ofta upp i högvarv och när jag väl börjat leta dammråttor, börjar jag leta spindelnät och torka under tvättmaskinen också. Varför kan man inte hålla saker och ting på en avslappnad nivå?

2006-08-31 @ 10:05:28
URL: http://www.speja.blogg.se
Skickat och skrivet av: Anna

Här har du en till som känner igen sig i den beskrivningen.Tänk vad skönt det skulle vara att slippa stressen.. Och jag har inte heller en några barn, och ändå, inte en ledig stund känns det som.. Man kanske borde rannsaka sig själv lite och börja prioritera. Fast jag är rätt duktig på att prioritera bort städning, hehe.. ;)

2006-08-31 @ 11:23:23
URL: http://lovethecountry.blogspot.com
Skickat och skrivet av: Malin

Vad skönt att jag inte är ensam ;) Ja visst borde man glädjas åt de bra grejerna man gör istället för att få dåligt samvete över det man inte hann med. Ja visst är det sjukt att man ska bli stressad över att man har flera inredningstidningar som ligger på hög och väntar. Känner att jag också går upp i högvarv när jag har massor att göra, vill hinna med ännu mera.

Självklart kommer ni få se foton på både Isa-illustrationen och draperiet när det är på plats! Men lovar inte när... :) Imorgon är det kräftskiva som gäller så då ska jag släppa allt och bara ha trevligt!

2006-08-31 @ 21:43:35
URL: http://mrsmalinski.blogg.se

Kommentera mer än gärna inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig snälla?

Din e-postadress:
URL:

Din kommentar:

Trackback