Julklappar

Vi har försökt att dra ner på julklapparna, vilket knappast syns med tanke på allt fint vi fick. Det är väl så att föräldrarna gärna vill ge till oss "barn". Ja vi är fortfarande barn då ingen av syskonen på min och sambons sida har egna barn utan det är fortfarande vi som är barnen :)
Sambons familj firar en väldigt traditionsenlig jul med drösvis med julklappar och julmat så det var bara att gilla läget i år när vi hade hand om julfirandet. Min familj har dragit ner eller i stort sett skippat julklapparna (bortsett från en stor julklapp från mor).

Julklappar
Fotocollage: Mrsmalinski

*Denna höst har sambon blivit inspirerad att göra mustiga grytor. Har fungerat bra i en vanlig kastrull men skulle nog göra sig bättre i en riktig gryta. Så i ett paket var det en Stekgryta från
Gense.

*Vi som har slutat med julklappar på min sida fick ändå en sak från min mor med man. Inte bara en lite n sak heller. En suveränt fin lampa, en kristallkrona som passar ypperligt i vårt Nya Rum.

*Sambon har svårt att dricka vanligt kranvatten utan vill gärna ha lite bubbel i. Så tillbaka till 80-talet och till SodaStream. Här ska det tillverkas bubbelvatten och bubbeldricka :)

*Måste erkänna att jag blivit väldigt dålig på att läsa böcker. Blir mest på sommaren jag slukar några romaner. Kan det bero på bloggen som oftast upptar tiden innan läggdags? :) Fick boken "Kärleksbarn" av Lotta Thell. Någon som läst den? Får se om det finns energi att börja läsa eller om jag sparar den till sommaren.

*Har kommit igång med min träning gansk hyfsat sista månaderna. Tjatar som oftast på sambon om råd och tips för att jag ska få bästa träningsupplägget, hur ofta och vilka pass jag ska träna för att få den mest optimala träningen. Så jag fick en Pulsklocka. Så nu läser jag friskt Camilla Porsman´s bok Pulsträning för att lära mig hur Pulsträning fungerar. Nästa steg är att bege sig till en lång brant backe för att mäta min maxpuls :)

*6 st glas Mini i serien MINE från Kosta Boda för att matcha de större glasen Tumbler. Kanske något att dricka snapsen i? Eller varför inte en Pannacotta eller några räkor i löjrom till nyår?


*Fårskinnstofflor från Shepherd. Med våra iskalla golv och med mina iskalla fötter krävs det ett par varma och gosiga tofflor.


Kommentarer
Skickat och skrivet av: thea

Fina klappar. Håller på att läsa Kärleksbarn av Lotta Thell, men jag har bara börjat. Jag har läst hennes två tidigare böcker (eller var det tre?) och jag gillar dem, även om de är rätt tunga.
Thea

Skickat och skrivet av: Vicke

Vilka fina klappar som du och sambon fått. Men det är väl klart att en så snäll Malin ska få många paket;) Spännande det ska få bli att se bilder från ert Nya Rum när den fina Kristallkronan hänger på plats ovanför det fina matbordet:)
Än en gång har du satt i hop ett såååå fiiiiiiiint collage!! Du är så himla duktig på det:)
*kramar*

2006-12-28 @ 19:08:14
URL: http://www.vickes.blogg.se
Skickat och skrivet av: Vera

Vad fina julklappar ni fått! Vilket fint kollage du gjort.

2006-12-30 @ 01:00:51
URL: http://veramedflera.blogg.se
Skickat och skrivet av: cleo

Finfina klappar! :-) Härligt att fortfarande vara barn! :-)

2006-12-30 @ 14:56:15
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Skickat och skrivet av: saravillfara

Förstår att ni fick så många fina klappar, ni verkar ha varit väldigt snälla barn i år.
Tänkte passa på att önska dig ett gott slut, hoppas du får en jättehärlig nyårsafton. Vi ses nästa år igen, kram från lilla mig!

2006-12-30 @ 15:45:29
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Skickat och skrivet av: jessica

hur var boken,kärleksbarn?

2007-02-19 @ 19:27:06
Skickat och skrivet av: Anonym

Jessica: Jag har tyvärr inte ens börjat läsa den ännu :( Den ligger i högen med ej-lästa-böcker.

2007-02-19 @ 21:46:45

Kommentera mer än gärna inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig snälla?

Din e-postadress:
URL:

Din kommentar:

Trackback