Kändissoffan

Ja, vad gör jag här nu? Kan jag inte låta bli? Nä tydligen inte. Jag skulle ju ta bloggledigt. Först är jag inne och smygkikar hos er andra bloggisar, sedan kommenterar jag lite och nu lägger jag till och med ut ett eget inlägg. Jag kunde inte låta bli. Inte efter att jag sett denna artikel.

Vi Örebroare får hem en gratistidning i brevlådan som heter
Örebroar´n.
De har utökat tidningen med en bilaga som heter Hem & Inspiration, vilket jag tycker är ett mycket bra initiativ. Ni kanske förstår varför? ;)
När jag läste det senaste numret och bilagan hoppade jag till. Tror hjärtat stannade till i några sekunder. Jag skrek till (tyst till mig själv eftersom jag var själv hemma), det där är ju VÅR soffa. Det är Robinson-Antoni som ligger i VÅR soffa. Vad yrar jag om nu undrar väl ni? Det kan väl inte vara vår soffa, vår står ju hemma i vårt vardagsrum.

artikel
Foto: Artikel från Örebroar´n

Nu till berättelsen. Vi beställde vår soffa från Bq of Sweden. Där kunde vi måttbeställa soffan: bestämma djup, bredd, antal dynor, stoppning, armstöd och välja mellan ett hundratal tyger. Vi kunde få en unik soffa som ingen annan hade. Eftersom soffan var så pass bred var den gjord i tre delar som skulle sättas ihop. När vi fick hem soffan var den vind och skev. Den ena delen måste ha fått sig en smäll i transporten. Den var sned och intryckt i tyget. Självklart skulle vi få kompensation för soffan om vi behöll den, men valde att få en helt ny. Vi ville hellre betala ett fullpris och få en felfri soffa än en soffa med skavanker till ett billigare pris. De var väldigt vänliga och tillmötesgående från butiken så det var inga problem. Vi fick ha den första soffan tills den nya var beställd, tillverkad och levererad. Sedan kom det en ny exakt likadan soffa som var felfri som vi är jättenöjda med. Det enda som kändes lite tråkigt var att de skulle rätta till den första soffan och sälja den i butiken. Någon annan skulle ha en precis likadan soffa, men det skulle vi väl aldrig få reda på vem det var. Trodde vi ja.

nyarum
  Foto: Svt - Nya Rum

Är säker på att jag såg avsnittet Nya Rum när Ernst gjorde om hos Robinson-Antoni men lade då aldrig märke till soffan. Minns inte om de visade den direkt i tv-bilden? Någon annan som minns?
Så det är alltså Ernst som valde vår soffa, den som vi haft i vårt vardagsrum ett par månader och suttit och legat i.
Vad säger ni, är det inte vår soffa som är på bilden? Armstöd i trä har de satt dit som vi har (även om de inte är likadana eftersom vi tillverkat våra egna) Har Ernst varit här och smygkikat? ;)

Soffahemma
 Foto: mrsmalinski

Kommentarer
Skickat och skrivet av: Anna

Hahha, vilket kul sammanträffande! Och ett bevis på att ni har bra smak! ;) Jättesnygg färg på soffan. Trevlig advetnshelg raring!

Skickat och skrivet av: Jenny

Vad roligt! :-) Jag såg också det avsnittet, tror man såg soffan i själva avslutet av programmet...men det satt ganska mycket folk i den så man såg inte så bra hur den såg ut!

2006-12-02 @ 17:52:24
Skickat och skrivet av: saravillfara

*hihi* Vad festligt!!
Nu är ju du typ kändis då?? Och jag känner ju typ dig, så lite av glamouren smittar kanske av sig även på mig då?
Det där var ju en riktigt rolig historia - tänk vad världen är liten!
Jag sålde ju nyss våran gamla soffa på Blocket, jag kanske borde hårdgranska alla inredningsprogram hädanefter, ifall någon av inredarna skulle ha lyckats slå klorna i den. Grön bakgrund med grillrigt mönster, tja, man vet aldrig... ;)
PS. Din soffa var uuursnygg!! DS.

2006-12-02 @ 19:34:25
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Skickat och skrivet av: Vicke

*hihi* Vilken underbar soffhistoria och vad häftigt då är ju du kändis nu. Bara att börja invänta inbjudningar till kändispartyn. Tänk att er soffa varit med i Nya rum, coolt:) Såg det avsnittet och då har jag ju sett din soffa på TV;)

2006-12-02 @ 22:33:28
URL: http://www.vickes.blogg.se
Skickat och skrivet av: Anneli

Hahahaha!!! Just det avsnittet såg jag faktiskt!!!!
Gud vad roligt!! Nästa gång någon frågar Ernst: -Var får du allt ifrån? då vet han inombords och vi med:)
Kram på dig!

2006-12-02 @ 23:30:22
URL: http://flitigamyran.blogg.se
Skickat och skrivet av: Saga

Aha! Kan det vara så att Ernst läser och hittar sin inspiration från din blogg?! En sån fuskpelle han är! :)
Jag förstår att han valde "Malins soffa", för inte nog med att du har så bra smak så ser den dessutom väldigt skön ut!
Jag blev så glad när jag såg att du bloggat, du som är så upptagen denna decembermånad. Gulliga du, tack för att du tog dig tid med ett inlägg, nu klarar jag mig ett tag till :)
KRAM vännen!!

2006-12-02 @ 23:30:37
URL: http://kitchenbloom.blogg.se
Skickat och skrivet av: Malin

Visst är det er soffa! Vilket lustigt sammanträffande - Robinson-Antoni och allt!

2006-12-03 @ 10:39:05
URL: http://decor.webblogg.se
Skickat och skrivet av: ROOMSERVICE

Passar på att önska dig en fin 1:sta Advent.

Helena

2006-12-03 @ 12:28:19
URL: http://roomservice.blogg.se
Skickat och skrivet av: Anna

Hahaha! Samma soffa!!! Förstår att du hoppade till. Vilken kul historia. :-)

Du... det är en sak jag skulle säga... du hade kommenterat hos mig under mitt senaste inlägg, vilket gjorde mig jätteglad! Men nu när jag ändrade i mitt inlägg, försvann din söta kommentar! *gråter* Det var inte meningen...F´låt!

2006-12-03 @ 12:37:00
URL: http://oklarheter.blogspot.com
Skickat och skrivet av: Frida

Snygg! ;)

2006-12-04 @ 15:32:50
URL: http://cultdesign.blogg.se/
Skickat och skrivet av: Malin

Anna: Ja verkligen vilket sammanträffande. Höll på att ramla av stolen. Tja...kanske...eller bara Ernst-lik :) Ja ångrar inte mitt färgval. Ja du firade ju rejält i helgen du, med förlovning och allt!
Jenny: Ja visst var det kul! Nä det var nog därför jag inte tänkte på det.
Sara: Ja festligt värre! Japp, nu är även jag kändis. Du är ju redan det...så nu kanske vi kan gå på kändisfesterna ihop? ;) Nä man vet aldrig var sakerna hamnar. Tack sötnos!
Vicke: Ja visst var den häftig! Japp väntar på inbjudan :) Nä inte alla som haft eller? ;)
Anneli: Jasså du såg det trots att du inte gillar Ernst, du kanske visste innan jag att min soffa skulle vara med? :) Haha....ja ska kolla om han snor fler ideér från mig :) Kram!
Saga: Ja jag börjar nästan tro det. Bäst att kolla noga på hans program i framtiden. För är det så tänker jag begära ersättning :) Ja kände att jag inte kunde låta bli...dessutom kändes det lite lugnare i helgen, så då var det bara att passa på. Ska försöka mig på ett adventsinlägg i veckan oxå, men inte ikväll...måste gå och öva på lite sånger :) Kram på dig!
Malin: Ja det går väl att missa att det är så. Ja lustigt värre!
Roomservice: Tack!!
Anna: Ja visst är det en bra historia! :)
Så du är säker på att du inte tog bort den med flit? ;) Du kanske inte vill beblanda dig med kändisar....hahaha :)
Frida: Tack!

2006-12-04 @ 22:27:54
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Skickat och skrivet av: cleo

Haha, vilket kul inlägg! Ja, nu blir man nyfiken och vill veta den spännande uppföljningen... ;.)

2006-12-05 @ 14:38:56
URL: http://cleopethra.blogg.se/

Kommentera mer än gärna inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig snälla?

Din e-postadress:
URL:

Din kommentar:

Trackback