Snö snö snö

Snö överallt. Fantastiskt mysigt. Tyvärr så jobbigt att ta sig fram i.
Det tog mig hela 55 minuter att ta mig hem efter jobbet igår jämfört med ordinära 20-25 minuter.
En trött, svett, irriterad och lite småkrasslig tjej anlände strax efter 18 hemma efter mardrömsturen.
Hade verkligen gjort mig förtjänt att ligga i soffan hela kvällen. Det låg en Damernas i brevlådan när jag kom hem. Ännu större anledning att lägga sig i soffan.
Låg i soffan största delen av kvällen och tittade på när sambon drog kablar och fixade snyggt. Kändes helt underbart....haha. Som jag är klarar jag inte av att bara ligga helt still och se honom arbeta. Då får jag dåligt samvete så jag bad om en hög nytvättade strumpor som jag kunde para ihop. Gick ypperligt att göra i horisontellt läge :)

Imorse när jag vaknade och tittade ut genom fönstret såg jag att det kommit ännu mer snö. Inte plogat utanför fönstret. Fasade för ännu en mardrömstur för att ta sig till jobbet. Men bara att ta tjuren vid hornen och försöka ta sig fram med cykeln. Snö överallt. Höll på att ge upp när jag bara kommit fram till första korsningen. Fullt med snö, oplogat och spårigt. Var väldigt nära att vända hem och väcka sambon och be honom skjutsa mig till jobbet. Men så är jag lite stolt av mig och ska klara mig själv så det var bara att fortsätta. Hade sådan tur att det plogat hyfsat bra på större del av vägen. Tog mig "bara" 30 min att ta mig till jobbet på morgonen.

Hoppas på att förkylningen eller vad det är för skit som angripit min kropp ska försvinna. Får lägga mig tidigt ikväll också.

Kommentarer
Skickat och skrivet av: Asgeiraida

Merci for all the wonderful writings


Kommentera mer än gärna inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig snälla?

Din e-postadress:
URL:

Din kommentar:

Trackback