Helg i Göteborg

Har haft en riktig tjejhelg. Fyra tjejer en hel helg i Göteborg. Mycket trevligt! Har blivit mycket fika, mat och dryck på några av alla stadens mysiga uteserveringar.

matofika
Foto: mrsmalinski

Såklart har det blivit en hel dag med shopping. Skönt att slippa hasa runt med en muttrande karl, utan att man glatt kan gå in i varenda affär man går förbi :)
Köpte en
Marimekko handduk som vi ska ha på vår gästtoalett när den målats om och fräschats upp. Kanske tar mig i kragen nu att börja med toaletten.
Eftersom vi har väldigt dåligt med förvaring och våra plastpåsar just nu ligger huller om buller bland plastburkar och dylikt fick det bli en tygpåse från Bruka Design att förvara dem i istället.
Kökshandduk i vitt och svart från Serholt som jag tänkte hänga på vedspisen i köket.
Två burkar från Granit med griffeltavelfärg. Självklart blev det en burk att förvara vårt favoritte, Lipton Green Tea Tchaé Orient. Vad jag ska ha i den andra vet jag inte ännu.
Aquafärgade kuddar till vårt sovrum inhandlade på Lagerhaus
Krokar till hallen. Äntligen ska vår fula hatthylla försvinna. Väntar på en regnig dag nu så vi kan vara inomhus att pyssla. Köpte två stycken på Haga Hem, där de för övrigt hade väldigt mycket fint. Ville även ha några kuddar och en dörrmatta men insåg mina begränsningar. Det skulle bli alldeles för jobbigt att släpa allt hem på tåget.
shopping
Foto: mrsmalinski

Ingen tid för att vara kulturell denna gången. Det närmaste vi kom var kyrkan Oscar Fredrik som vi passerade ett otal gånger på väg hem och till centrum.

kyrka
Foto: mrsmalinski

På söndagen var vi lagom trötta efter lördagkvällens bravader. Så vi tog en lugn och skön tur ut i Skärgården och solade och badade. Göteborg är verkligen fantastiskt! Jag som är landkrabba och bor mitt i landet uppskattar vattnet och havet enormt mycket. Dessvärre blir jag nästan helt sjuk och funderar på varför man bor där man bor. Kanske uppskattar jag de tillfällen som ges desto mer? Kan bara säga Husmusen att du kommer säkerligen stortrivas!

skärgården
Foto: mrsmalinski

Kommentarer
Skickat och skrivet av: Saga

En sån kanonhelg du har haft, jag blir lite avis på dig!! Och Göteborg verkar onekligen vara en fin och shoppingvänlig stad. Superfina saker du fått med dig hem, va kul!
Jag har saknat dina inlägg så nu hoppas jag att du bloggar friskt på semestern :)

Skickat och skrivet av: Vicke

Håller med Saga vilken kanonhelg med en massa fina saker med hem:) Vilka fina bilder ser ut som rena vykortsbilder, vi åker till Göteborg nästa vecka ska bli härligt:) Kanske du har några bra shoppingtips till mig!

2006-07-20 @ 22:23:00
URL: http://www.vickes.blogg.se
Skickat och skrivet av: Malin

Saga: Kul att du saknat mig :) Blir nog lite bloggande periodvis på semestern. Men ska nog allt hinna med emellanåt. Går ju inte att hålla sig borta för länge :)
Vicke: Jasså ni ska oxå ner dit. Kul! Det fanns ett mysigt kvarter som hette Haga med flera mysiga inredningsbutiker. Bla Haga Hem och Village. Annars var vi mest i nordstan.

2006-07-21 @ 13:26:00
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Skickat och skrivet av: Vicke

Tack för tipset det är mycket lättare om man vet vart man ska gå:)

2006-07-22 @ 10:28:12
URL: http://www.vickes.blogg.se
Skickat och skrivet av: Nilla

Visst är det mysigt i Haga? Jag var där i juni och tittade runt en liten stund. (skrev lite om det i bloggen den 30/6)
Vill gärna dit igen!

2006-07-29 @ 10:25:06
URL: http://tankebubblor.blogg.se/

Kommentera mer än gärna inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig snälla?

Din e-postadress:
URL:

Din kommentar:

Trackback