I målartagen

Var en snabbis på Ikea häromdagen. Ikea står högst upp på sambons "inte gillar lista". Ska han följa med dit måste det gå fort. Helst ska vi springa igenom affären (självklart går vi in vid utgången för att slippa allt onödigt tjafs som hemmiljöerna) i högt tempo och jag ska veta exakt vad vi ska handla. Det ska inte förspillas en massa tid för att kika på annat som inte står på inköpslistan. Varför tror ni att jag helst åker dit utan honom? ;)

Handlade hyllplan och konsoler till hallen och vita ramar till hallen på övervåningen. Tänkte ta tag i hallen nere så fort det blir sämre väder. Passade på att måla hyllplanen så det är gjort.
Äntligen har jag även hämtat hem mina målarfärger. Gick en målarkurs förra terminen men var sjuk sista tillfället så alla mina saker har legat kvar i ateljén i över ett halvår. Inte har jag saknat dem heller då min målarinspiration trytit länge. Tänkte piffa upp hallen på övervåningen med lite på väggarna. Köpte vita ramar på Ikea. Frågan var vad som skulle sättas i ramarna. Kanske något egenhändigt komponerat. Tog fram mina akrylfärger och satte mig i gräset och hoppades på att inspirationen skulle komma. Men icke. Blev mest en massa kladd. Sambon kom även och hjälpte till att kladda lite. Man kan nästan tro att det var två femåringar som varit i målartagen ;) Valde iallafall tillslut ut två motiv som jag hände upp. De får hänga uppe tills den dagen då inspirationen kommer tillbaka.

pyssel
Foto: mrsmalinski

Kommentarer
Skickat och skrivet av: saravillfara

Så du är konstnär också?
Det blev säkert fint, men det är lite svårt att se. Vill du låna min nya kamera med 10X zoom?
*ps. Beröm sambon för hans konstnärskvalitéer från mig, då kanske han blir lättare att bearbeta vad gäller reseplanerna du har...ds*

Skickat och skrivet av: Malin

Konstnär är väl rejält att ta i :) Tycker det kan vara skoj att "kladda" lite :)
Ja lånar gärna din kamera! :) Är såå trött på min.
Tror dock inte att sambon har något emot en resa i höst heller. Bara jag ser till att ordna med bokning osv.

2006-07-31 @ 10:40:01
URL: http://mrsmalinski.blogg.se

Kommentera mer än gärna inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig snälla?

Din e-postadress:
URL:

Din kommentar:

Trackback