Snabb shopping i solskenet

Mina favorit-solglasögon gick sönder häromdagen och med tanke på senaste dagarnas kalasväder var jag såklart tvungen att införskaffa mig ett par nya. Känns inte så kul att knalla på stan i 30 graders värme så det blev en snabb shopping på Åhléns. Köpte exakt likadana brillor. Kändes som ett säkert kort. Dock var de slut i brunt så det blev ett par svarta. Lite förnyelse iallafall :)
När vi ändå var där var jag ju tvungen att kika på stolarna som
Virra fått. Jag har länge velat köpa mig några nya solstolar då de fula brasse-stolarna gjort sitt. Har dock inte blivit något köp då jag helst velat ha stolar med två lägen, ett sitt och ett ligg-läge. Men nu när det var rea på sommargrejerna på Åhlens och dessutom även 30% ytterligare rabatt kunde jag inte motstå. Tycker de är så fina, även om sambon muttrade att de inte var lika sköna som brasse-stolarna. Fick bli en i varje färg. Den mönstrade till mig och den randiga till sambon. Slank även med lite söta barnmuggar (inte för att vi har några egna barn men ändå :), iskuber, grillspett och pocketböcker.

åhlens
Foto: mrsmalinski / Åhléns

Såg även att de fått in mycket fint på avdelningen för papper/kontor/foto. Var nära att gå och botanisera bland de alla fina grejerna men stoppade mig och tänkte att det får bli till hösten. Här är ett smakprov från några nyheter.

papper
Foto: Åhléns


Kommentarer
Skickat och skrivet av: saravillfara

Muggarna har jag sneglat på länge - fattar inte varför det inte blivit något köp, dom är ju inte dyra!
Och kontorsmaterial är ju jättekul att handla, lite av känslan när man skulle börja skolan och man fick välja bokpapper och sudd och så´nt infinner sig lätt... ;)

Skickat och skrivet av: Vicke

De solstolarna är så fina min syster har såna, har varit på väg att köpa såna flera gånger!
Semesterhälsningar från Stockholm:)

2006-07-29 @ 10:29:30
Skickat och skrivet av: Malin

Sara: Nä de är ju inte det. Eftersom de var så billiga och så söta kunde jag inte motstå att köpa dem :) Ja den känslan är ju för härlig!
Vicke: Vad kul med ett inlägg från en semesterfirare!

2006-07-29 @ 11:02:21
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Skickat och skrivet av: Anneli

Äh, nu kom jag av mig....vad skulle jag skriva?
Nä! Hej, i alla fall!

2006-07-30 @ 13:46:23
URL: http://flitigamyran.blogg.se
Skickat och skrivet av: Speja

Åhléns har alltid ett inspirerande sortiment, de där muggarna såg härliga ut - jag vet inte hur många uppsättningar glas (för barn) som jag har köpt. De går åt hela tiden, men jag får väl skylla mig själv som envisas med att köpa i för ömtåliga material:)

2006-07-30 @ 17:21:07
URL: http://www.speja.blogg.se
Skickat och skrivet av: Virra

Muggarna är söta. Jag tipsade min mamma om att köpa dem och ha på landet så att alla barnbarnen kunde hålla reda på vilken mugg som var deras.

2006-08-01 @ 22:14:16
URL: http://virrashus.blogg.se
Skickat och skrivet av: Vegardsolveig

Very interesting site, beautiful design, thank.

2010-04-08 @ 11:13:30
URL: http://vegardsolveig.3steps.com

Kommentera mer än gärna inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig snälla?

Din e-postadress:
URL:

Din kommentar:

Trackback