Typisk svensk midsommar

mid4
Foto: mrsmalinski

Iår blev det en typisk svensk midsommar med tanke på hur vädret var här i Örebro. Strålande sol omväxlat med regnskurar.
Tog en morgonpromenad med hundarna för att plocka lite midsommarblomster. Var dessvärre inte så lätt att samtidigt plocka blommor som jag rastade två busiga hundar. Vi är hundvakt åt två av min fars fem hundar i 1 ½ vecka då de är ute och seglar.

Vi bestämde oss tidigt att vi fick ta sillunchen inomhus fastän jag planerat in i det sista med att sitta ute i trädgården. Kändes lite trist men vad gör man? Är glad iallafall att vi inte dukade upp ute. Kom tre riktigt stora skyfall mellan solstrålarna.
mid3
Foto: mrsmalinski

Till kvällen kunde vi iallafall sitta ute på våra vänners altan. Det var ingen riktig värme, men inget regn så ute var vi ju tvugna att vara :) Blev lite golf i vår trädgård (och någon som druckit lite många öl på bilden kanske :) och sedan studsmatta hemma hos vännerna.
mid1
Foto: mrsmalinski

Det har blivit mycket hundar i helgen. Först de två dvärgsnauschrarna vi är hundvakt åt. Sedan på midsommarkvällen var det med en supersöt Goldenvalp, två schäfrar och en bullterrier.
Kan meddela att jag är kär! Har just nu tre helt underbara killar hemma hos mig (sambon och de två hundarna :)

mid2
Foto: mrsmalinski

Kommentarer

Kommentera mer än gärna inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig snälla?

Din e-postadress:
URL:

Din kommentar:

Trackback