Vitt tyg och ugnsrostade grönsaker

Ikea är ju otroliga på att ha låga priser. Mamma ringde mig igår när hon var på tygavdelningen på Ikea. Hon hade köpt ett 5-meterspack med vitt bomullstyg och sytt gardiner till min lillasyster för 25 kr. Otroligt billigt att få gardiner till två fönster för 50 kr. Nu hade de sänkt tyget till 9 kr/paketet. Så hon köpte med 3-st till mig. Vet inte riktigt vad jag ska ha det till, men duger väl i värsta fall att göra trasor av och putsa bilen med :)

Det blev grillning på Valborg. Var tio personer hemma hos oss och firade in våren (var den nu är??).
Gjorde ett stort lass med ugnsrostade grönsaker till det grillade. Så enkelt och så gott! Man kan ju slänga i vad man har hemma. Vi tog potatis, morötter, rödbetor, röd- och gul lök, färsk rosmarin, olivolja och salt. Mumma till grillat.

ugnsrostade grönsaker
Foto: Arla


Kommentarer
Skickat och skrivet av: Camilla

Hej!!

Men visst är det då skönt att ngn anna kommer på idéerna.. Så är det ju bara till att härma sen.. ;)


Kommentera mer än gärna inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig snälla?

Din e-postadress:
URL:

Din kommentar:

Trackback