Inredare på IKEA

Denna vecka har IKEA uppmärksammats mycket på olika bloggar. Finns två riktiga IKEA-fantaster uppe i norr, Saravillfara och Vicke. I samband med nyöppnandet av varuhuset i Haparanda fick Vicke äran att besöka det innan öppnandet. En lyckans dag för henne, och en dag som hon verkligen var värd.

Såg i tidningen idag att de sökte nya medarbetare till varuhuset i Örebro. Bla en tjänst som inredare.
"Som inredare på IKEA skapar man kommersiella och inspirerande miljöer och butiker genom en effektiv butiksplanering med funktionell logistik och mekanisk försäljning.
Genom att erbjuda olika lösningar för de många människornas behov och boendesituation, så skapar inredarna kommersiella samt inspirerande miljöer.
Dig som vi söker har utbildning inom heminredning och erfarenhet av att jobba med kommersiella frågor, gärna inom något annat konceptföretag"


Sökte detta jobb för många år sedan men fick det inte. Då var jag helt säker på att det var drömjobbet och det som jag helst av allt ville göra. Nu är jag inte lika säker längre, även om jag måste erkänna att det känns lite i bröstet när jag tänker på tjänsten. Jag är inte redo att slänga mig ut från min trygghet och yrkeskarriär och kliva ett steg ner trots att jag letar efter ett mer kreativt arbete. Så det kommer inte komma någon ansökan från mig, men vill gärna tipsa er där ute om att jobbet finns. Kanske någon som vill flytta till Örebro? :)


ikea
Foton sökta på Google


Kommentarer
Skickat och skrivet av: Anna

Synd att varken Vicke eller Sara bor särskilt nära Örebro. Inte jag heller. Men så ska jag ju inte jobba som inredare heller. :-)

Skickat och skrivet av: Johan N

mmm det skulle faktiskt vara riktigt skoj att vara inredare på IKEA ett tag.. Vet ej om det är det jobbet som jag brinner för men skulle helt klart kunna tänka mig det under en tid =)

2006-11-19 @ 16:52:24
URL: http://johanshorna.blogspot.com
Skickat och skrivet av: saravillfara

hmm...hur långt är det till Örebro då? Typ 70 mil tror jag.
Attans, t.o.m ett ikea-fan som jag tycker det blir för långt att pendla.
Men tack för tipset, det lät hemskt frestande. Men jag har förstås inte den rätta utbildningen heller, får väl trösta mig med det.

2006-11-19 @ 18:50:57
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Skickat och skrivet av: Jessica

Åh, det jobbet skulle jag ha sökt, bodde i Örebro för fyra år sedan och hängde på Ikea jämt :) Stan är mysigare än man kanske tror, kan tipsa om att flytta dit om någon är hågad!

2006-11-19 @ 21:44:52
Skickat och skrivet av: Jessica

Här har du en till ikea fantast från norr! Törs knappt säga hur mycket vi har från ikea här hemma. Kan det mesta i deras sortiment...har även butiken inredd med ikea!!!

2006-11-20 @ 08:14:50
URL: http://missla.blogg.se
Skickat och skrivet av: Camilla

Ja.. om man bott lite närmare så.. ;)

2006-11-20 @ 17:33:30
URL: http://camilla.hopto.org
Skickat och skrivet av: Malin

Anna: Tänkte att Sara eller Vicke kanske var sugna på att flytta ner hit ;) Nä precis du ska ju jobba som fotograf!
Johan N: Ja det vore kanske inte helt fel, att jobba med det ett tag. Själv tänkte jag att det vore kul som ett extraknäck. Frågan är bara hur jag skulle hinna med det ;)
Sara: Hmm....70 mil låter lite väl långt. Min tanke var dock att du kunde flytta ner hit ;) Förstår iof om du inte vill nu när ni gjort så fint hemma.
Jessica: Jasså du är oxå ett Ikea-fan? :) Själv har jag tyvärr börjat tröttna på Ikea. Har nog för nära. Ja jag tycker Örebro är en riktigt bra stad!
Jessica: Många Ikea-fantaster det finns i norr :) Kan förstå det...Ikea har ju mycket bra grejer och till bra priser.
Camilla: Du får väl flytta upp hit vettja ;) Lite kallare än nere hos dig iaf...du som gillar kyla. Fast om du ändå ska flytta kanske du hellre flyttar längre norrut? ;)

2006-11-20 @ 22:33:20
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Skickat och skrivet av: Vicke

Gulliga gulliga Malin som tänker på både mig och Sara. Synd bara att det är så långt bort, för långt för att pendla. Vad glad man blir efter att varit borta från bloggandet en helg och möts av dessa rara ord:) KRAMAR I MASSOR

2006-11-20 @ 22:59:58
URL: http://www.vickes.blogg.se
Skickat och skrivet av: Tomas

Haha. Grymt att läsa om min arbetsplats. :p

2007-07-01 @ 00:19:25
URL: http://loveasarson.blogg.se
Skickat och skrivet av: Malin

Tomas: Var det du som fick jobbet som inredare? =)

2007-07-01 @ 23:08:44
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Skickat och skrivet av: Baraal

It is the coolest site,keep so!

2008-05-13 @ 14:07:33
URL: http://baraal.blog.ca

Kommentera mer än gärna inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig snälla?

Din e-postadress:
URL:

Din kommentar:

Trackback