Höstrusk

Riktigt höstrusk just nu på Närkeslätten. Regnet bara öser ner och man vill inget hellre än att kura ihop sig i soffan under en filt brevid den öppna spisen.
Tyvärr finns det inte mycket tid över till det för Mrs Malinski. Känner att bloggen inte alltid hinns med. Det kan gå flera dagar innan något inlägg publiceras medan alla andra flitiga bloggare lägger ut det ena fina inlägget efter det andra, vilka jag dessutom gärna skulle vilja kommentera men inte alltid hinner med.

Har många potientiella inlägg i mitt huvud som tyvärr aldrig publiceras. Jag vill ju så gärna, men känner att tiden inte riktigt räcker till.
Tyvärr kan jag inte berätta att jag har något projekt på gång som tar upp min tid. Skulle gärna göra det annars, såsom Anneli, Anna och Anna, om jag hade något. Tycker ni är oerhört inspirerande och jag måste säga att tankarna om något eget ploppar upp.

Kommer inte på nåt vis säga att jag kommer lämna bloggen med detta. Absolut inte! Tycker den är så oerhört givande, inspirerande och får mig på bra humör genom alla er andra söta bloggare. Vill bara säga att i perioder kanske jag inte riktigt kommer hinna med bloggen lika frekvent som jag skulle önska. Det som upptar min tid just nu är träning (vilken jag äntligen kommit igång med), hemmet, mitt arbete (där min tjänst förmodligen och förhoppningsvis kommer förändras inom snar framtid), planering och övning inför julspex på julfesten på mitt jobb (där jag som nästan tondöv ska spexa, sjunga och dansa :) och allt annat som måste göras.

I landets norra delar har vintern redan kommit och flera flitiga bloggare har redan börjat tänka på julen, bla duktiga Sara och Saga som torkat apelsinskivor som dekoration till julklapparna och annat. Själv så är jag lite efter och precis fått in hösten här hemma. Bättre sent än aldrig :)

höst
Foto: mrsmalinski




Kommentarer
Skickat och skrivet av: Vicke

Oj, vilken lättnad trodde du skulle lämna bloggen och oss(: Helt riktigt att prioritera för det är bara så att tiden räcker tyvärr inte till altt man vill göra. Känn absolut ingen press att blogga eller kommentera utan gör det när du känner för det. Fortsätter att titta in till dig och finns det inlägg så läser jag gärna:) *massor massor av kramar* Fina höstarrangemang, klart att du är efter som bor längre söderut ni har ju ännu höst;)

Skickat och skrivet av: saravillfara

Vad glad jag blir att höra att du inte lämnar oss för gott. Då hade jag svimmat av saknad ;).
Såklart du inte hinner med allt, det hörs ju vad fullbokad du är. Jag fortsätter dock att titta in med jämna mellanrum, så jag inte missar något. Känn ingen press, vännen - dina fans väntar troget, oavsett antalet inlägg :)
Vad fint du hade gjort med höstdekorationerna!!
Kram och ha så kul med julspex-träningen, det hade man ju gärna velat se :)

2006-10-24 @ 22:33:49
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Skickat och skrivet av: Anneli

Vad bra att en av oss hinner med att träna:)
Du får träna åt mig med:) Julspex det låter riktigt kul:) Vi får skicka en spejare med vidokamera:)
Undrar vad det är för spännande arbetsuppgifter som väntar?

2006-10-24 @ 23:02:15
URL: http://flitigamyran.blogg.se
Skickat och skrivet av: Vildangel

Vilka fina ljusarrangemang!
//V

2006-10-25 @ 08:22:16
URL: http://vildangel.blogg.se
Skickat och skrivet av: Camilla

Skönt att du inte lämnar bloggen :D Då kommer det iaf. ett och annat inlägg. Vilket är kul :D

Du är flitig som tränar. Håller med Anneli, bra att en av oss hinner med det.. Men jag kan ju iofs. inte klaga på för lite tid. Jag skulle ju hinna, om jag bara hade orkat ;)

Vilka fina höstarrangemang du gjort :D
Ha det super!!
*kram*

2006-10-25 @ 08:41:53
URL: http://camilla.hopto.org
Skickat och skrivet av: Saga

Vad duktig du är som dekorerat så fint med de röda (och sura) bären. Jag hann aldig ta in någon fin kvist :(
Supermysigt!
Jag förstår dig, att tiden inter alltid räcker till allt man önskar, och hur tråkigt det än är att inte "hitta" dig här varje dag, så prioriterar du helt rätt. Jag är glad över det du ger, vare sig du skriver ofta eller ej. Din blogg är så fin och trevlig!!
Lycka till med allt!
1000 kramar från mig!

2006-10-25 @ 14:59:49
URL: http://kitchenbloom.blogg.se
Skickat och skrivet av: Frida

Jättefina dekorationer!

2006-10-25 @ 16:32:55
URL: http://www.cultdesign.blogg.se
Skickat och skrivet av: Anna

Fina bilder! Håller med, blir också jättesugen på att starta något eget när man ser alla andra som gör det! :)

2006-10-26 @ 00:21:13
URL: http://lovethecountry.blogspot.com
Skickat och skrivet av: Malin

Vicke: Nä, såklart jag inte lämnar er!! Problemet är att jag ofta känner för och vill göra inlägg och kommentera ;) Får som sagt inse att det inte går att göra allt man vill. Kram på dig Vicke!
Sara: Tur att jag inte kommer lämna er. Hade verkligen inte velat vara orsaken till en svimning! ;) Ska försöka släppa pressen. Det här ska ju enbart vara ett roligt nöje utan en massa måsten. Det har man ju så det blir över ändå. Tack för dina fina ord! Kram på dig!
Anneli: Ja ska se till att träna åt dig oxå. Vi liksom byter tjänster. Du superbloggar medan jag fixar träningen. Bra kombination :) Haha...vi brukar faktiskt bli filmade, men om jag lägger ut filmen på bloggen är ju väldigt tveksamt :) Jag vet inte riktigt själv vad den nya tjänsten kommer innebära helt, har inte kommit så långt i processen ännu. Har varit väldigt utdraget, men känner att det börjar närma sig ett beslut.
Vildangel: Tack!
Camilla: Såklart jag inte kan lämna er sötnosar! Jag funkar nog bäst med lite press så förstår om du inte orkar träna även om du har tid. Själv blir jag mer slö ju mer tid jag har. Tack! Kram på dig!
Saga: Det förstår jag att du inte hann. Vintern kom ju så snabbt till er. Tack för alla snälla och söta ord!! 1000 kramar tillbaka till dig!
Frida & Anna: Tack!
Javisst blir man! Fnular lite på vad man skulle kunna starta ;) Fast frågan är när jag skulle hinna? Får nog bli senare i livet.

2006-10-26 @ 08:12:08
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Skickat och skrivet av: cleo

Så mysigt!

2006-10-26 @ 11:19:49
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Skickat och skrivet av: Helena

Visst blir man inspirerad av dessa tjejer att hitta på någonting eget, där man kan få leva ut sin drömmar! Så duktig du är som kommit igång med att träna, det är allt för mycket skyll på regn och tid här är jag rädd!

Tack för den fina kommentaren i min blogg som även ledde mig hit till din mysiga blogg!

Kram!

2006-10-26 @ 14:04:42
URL: http://astridsmamma.blogsome.com/
Skickat och skrivet av: Anna

Tycker du är klok som ägnar dig åt allt annat som hör livet till, och inte fastnar för länge framför datorn och bloggen. Även om jag gillar att kolla in vad du skrivit. Det kommer jag fortsätta att göra, så du vet, och förhoppningsvis finns det ett nytt inlägg från dig inom en snar framtid!

Blir lite avis på att du tränar så duktigt. Skulle själv behöva komma igång med nåt. Men just nu har jag tillräckligt att pyssla med...(jag vet dåliga ursäkt att inte träna *skäms*)

Vi ses snart igen! Kram!

2006-10-26 @ 17:40:16
URL: http://oklarheter.blogspot.com
Skickat och skrivet av: Johanna

så fina höstdekorationer du har gjort, supersöta

2006-10-26 @ 18:23:56
URL: http://sogorgeous.blogg.se
Skickat och skrivet av: Vicke

Ha en riktigt trevlig helg! Kram:)

2006-10-27 @ 13:20:29
URL: http://www.vickes.blogg.se
Skickat och skrivet av: Anneli

Ha nu en jätthärlig helg och gå en riktigt lång promenad ( så jag får röra lite på mig:)
Kramar Anneli

2006-10-27 @ 15:28:23
URL: http://flitigamyran.blogg.se
Skickat och skrivet av: LoX

Glad blir jag att det inte är något adjö. Jag tycker om din blogg. :-)

Det låter som att du har fullt upp med annat, många trevliga och viktiga saker. Träning är en sådan grej.

Jag tycker att höstdekorationerna var fina. Är det inte höst där du bor? Då är det väl lägligt med rönnbär.

Lycka till med allt!

2006-10-27 @ 21:40:19
URL: http://lo.blogg.se
Skickat och skrivet av: Nilla

Vad fint du har gjort! och kul att du fortsätter att blogga.

2006-10-29 @ 10:05:29
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Skickat och skrivet av: Malin

Förstår dig precis... Känner också att bloggen ofta tar mycken av min mycket begränsade fritid, men det är så svårt att avstå när det är så kul! Har lovat mig själv att enbart blogga när jag själv känner för det - inte för att jag känner mig pressad att skriva nya inlägg.

2006-10-29 @ 18:38:25
URL: http://decor.webblogg.se
Skickat och skrivet av: Veronica

Vad fint du gjort!

2006-10-30 @ 13:30:49
URL: http://veramedflera.blogg.se
Skickat och skrivet av: Malin

Helena: Jag vet hur lätt det är att skylla på olika saker för att slippa träna. Har varit där jag oxå ;) Kul att du kikade in här. Du är så välkommen tillbaka även om inläggen inte direkt ploppar upp nuförtiden. Kram tillbaks!
Anna: Jag godtar din ursäkt :) Vet ju att du har annat viktigt just nu! Tyvärr är det ju så att det är svårt att hinna med allt för jämnan. Olika saker har sin tid. Hoppas på att jag kommer göra ett inlägg snart så du inte tröttnar på att kika in här när det inte händer nåt! ;) Kram på dig!
Vicke & Anneli: Hoppas ni oxå haft en bra helg! Tyvärr hann jag inte med någon promenad men några timmars krattande i trädgården. Kanske är ok motion det också? :)
LoX: Tack söta du! Ja förstår inte vad fulltecknat det är för det mesta. Jo det är ju det...vintern har inte riktigt letat sig hit ännu.
Malin: Låter väldigt förnuftigt! Så tänker jag oxå. Problemet är att jag vill ofta blogga men hinner inte. Lite trist men bara att gilla läget.
Cleo, Johanna, Nilla, Veronica: Tack!

2006-10-30 @ 13:57:31
URL: http://mrsmalinski.blogg.se

Kommentera mer än gärna inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig snälla?

Din e-postadress:
URL:

Din kommentar:

Trackback