Nu är snön välkommen hit

Har jag fått fnatt? Eller är det bara helt enkelt så att jag gärna går in för det mesta jag tar mig för?
Ibland kanske lite för mycket. Tror nog min kropp håller med. Förra veckan blev det två BodyPump pass,
ett tvåtimmars buggpass på fredagkvällen (dock på krogen med arbetskamraterna men blev lika slut i kroppen som ett träningspass :) och sist men inte minst ett evinnerligt krattade hela söndagen för att få bort drivorna med löv i vår trädgård. Både fredagens och söndagens ovana övningar ledde till ömma muskler på måndagen. Borde jag inte vila då kanske? Nä istället blev det ett BodyPump-pass på kvällen och ikväll blir det Spinning. Tur att jag åker till Stockholm på kurs onsdag och torsdag så jag får vila upp mig.
Visst låter det sunt och bra med all träning men jag får ju försaka något väldigt roligt, givande och inspirerande. Bloggen. Känns inte helt bra det heller. Förhoppningsvis får jag mer energi av träningen längre fram så jag orkar sitta en stund och kika in hos er eller skriva egna inlägg. Just nu är jag helt slut när jag kommer hem efter ett pass och orkar på min höjd äta och plocka undan det värsta.

Nu när vi gjort ordning trädgården, krattat löv, ställt undan trädgårdsmöblerna, plockat bort alla vissna sommarblommor och krukor längtar jag efter snö. Så att jag får ännu en aktivitet att klämma in i mitt schema, skidåkning.

höst
Foto: mrsmalinski

Kommentarer
Skickat och skrivet av: Josefine

väldigt fina höstfoton!

Skickat och skrivet av: Jessica

Skidåkare i Närke? Blir det måntro Ånnaboda då? Flyttade från Örebro för några år sedan, "hem" norrut och har nu 40 cm snö utanför fönstret och mer singlar ner från himlen as we speek... härligt.

2006-10-31 @ 12:56:08
Skickat och skrivet av: Anneli

Jag har också höststädat i trädgården, men vi har flera ekar och de envisas med att tjuvhålla på bladen i det längsta, så det brukar bli ett par omgångar med räfsning till fram till jul och ännu en till våren...
vad avundsjuk jag blir på dig som är så duktig och tränar. Min kropp fullständigt skriker efter att få röra sig, men det saknas tid. Jag ska försöka ta mig i kragen och ta promenader på lunchen i alla fall. (När det inte spöregnar som det gjort idag.
Välkommen till Stockholm, hoppas du får trevligt:)

2006-10-31 @ 16:54:34
URL: http://flitigamyran.blogg.se
Skickat och skrivet av: Anonym

Håller med Josefine: fina höstfoton!

Träna är bra, men i måttligt mängd. Du får vila i Stockholm nu på kursen. Ha en bra resa. :-)

2006-10-31 @ 19:14:18
Skickat och skrivet av: Anna

hihi jaa bara du äter ordentligt så kommer du nog orka med allt alldeles utmärkt :)

2006-10-31 @ 20:08:52
URL: http://colliflower.blogg.se/
Skickat och skrivet av: Linnea

Usch, ja, tiden räcker inte till allt man önskar. Men jag är verkligen imponerad av dig som tränar så mycket, det är inspirerande för en slöis som mig, borde verkligen sätta igång! Tack för din snälla kommentar!

2006-10-31 @ 21:12:37
URL: http://hemmahoslinnea.blogspot.com
Skickat och skrivet av: Vicke

Vilka fina höstbilder! Ja nu är det bara att hoppas på snön då när allt är förberett och klart:)
Vad flitig du är på att träna, kan du inte smitta mig också lite med den bacillen skulle behövas. Men snart kanske man får börja komma i gång att åka lite skidor. Ser att även du längtar efter det. *kram*

2006-11-01 @ 10:26:50
URL: http://www.vickes.blogg.se
Skickat och skrivet av: Camilla

Oj vad flitig du är med träningen *hejja*. Blir ju nästan lite avis.. ;)

Snöar det hos er också idag..?

2006-11-01 @ 11:37:43
URL: http://camilla.hopto.org
Skickat och skrivet av: Anna

OJ, jag fick just träningsvärk av allt du skrev om. ;-) Kul att höra nåt från dig! Kram!

2006-11-01 @ 14:46:57
URL: http://oklarheter.blogspot.com
Skickat och skrivet av: LoX

Insåg nu att jag var anonym tidigare. :-)

Jag säger det igen:

Håller med Josefine: fina höstfoton!

Träna är bra, men i måttligt mängd. Du får vila i Stockholm nu på kursen. Ha en bra resa. :-)

2006-11-01 @ 19:35:08
URL: http://lo.blogg.se
Skickat och skrivet av: cleo

Jisses vad Du är spänstig.... Ha det bäst i Stockholm!

2006-11-01 @ 22:30:47
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Skickat och skrivet av: Anneli

But, hello!!! Vilka fina färger:)

2006-11-02 @ 20:27:22
URL: http://flitigamyran.blogg.se
Skickat och skrivet av: saravillfara

Önskar att jag hade haft din energi...!
Höst, vad fint! Här känns det som vinter nu :)

2006-11-02 @ 22:39:16
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Skickat och skrivet av: Anneli

Nu är jag här igen:) Denna gång för att önska dig en trevlig helg!!

2006-11-03 @ 12:35:33
URL: http://flitigamyran.blogg.se
Skickat och skrivet av: Malin

Josefine: Tack!
Jessica: Japp, visst finns det skidåkare i Närke även om jag bara är en glad amatör. Japp visst blir det Ånnaboda! Aha en "gammal" Örebroare på besök, trevligt! Ja lite skillnad på väderlek här ner jämfört med uppåt.
Anneli: Det låter jobbigt. Tycker det räckte att hålla på en hel dag jag :) Förstår verkligen att du inte hinner träna, du måste ju ha fullt upp med allt du förtar dig med...som ditt jättespännande projekt! Visst var det trevligt i Sthlm, dock kom jag i värsta snökaoset men klarade mig lindrigt undan.
Anna: Såklart jag äter bra! Det är nog det minsta problemet ;) Jag älskar mat, godis och annat =)
Linnea: Det är ju bra om vi inspirerar varandra, inte bara till att göra fina inlägg, pyssla och shoppa inredningsprylar ;)
Vicke: Tack! Skulle ha kommit snö i veckan men icke :( Fast fick en del ändå eftersom jag var i Sthlm och där snöade det i onsdags. Kanske kan inspirera lite hoppas jag :) Kram!
Camilla: Snöade på mig...fast tyvärr inte hemma. Var i Sthlm i onsdags och där snöade det. Nere i Skåne oxå??
Anna: hihi....inget mot vad jag har :) Ja bäst att jag visar lite livstecken ibland så ni inte glömmer mig :) Kram!
LoX: TAck! Ja nu har jag vilat några dagar....iaf nästan. Har ont i höften pga att jag spänt mig när jag gått för det var glansis på gatorna. Så benen fick nog jobba lite ändå :)
Cleo: Får bara hoppas att det håller i sig :)
Anneli: TAck! :) Vill ju ha en egen logga som ni andra duktiga har men har inte orkat ta tag i det...så satt och ändrade lite på färgerna i mallen istället. Lite förändring iaf ;)
Sara: Tycker du har en massa energi ju! Renoverar, promenerar med vovven, fotar och gör massor med fina inlägg hela tiden. Så tror nog du har en massa energi! Förstår det..här vill inte vintern komma. Inte kom heller snön som de lovade :(

2006-11-03 @ 13:14:00
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Skickat och skrivet av: Malin

Anneli: Du är inte bara flitig på att göra inlägg, starta företag, fota, pyssla, bygga murar m.m.m.m dessutom är du suverän på att kommentera! ;) Trevlig helg på dig! Kram!

2006-11-03 @ 13:15:32
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Skickat och skrivet av: Nilla

Vill du vara med på mönsterveckan?

2006-11-05 @ 08:57:37
URL: http://tankebubblor.blogg.se/

Kommentera mer än gärna inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig snälla?

Din e-postadress:
URL:

Din kommentar:

Trackback