Nu är jag rustad

Oj vad fort utvecklingen går. Jag som tyckte att 64 MB minneskort till kameran skulle räcka bra för ett par år sedan då jag fick min digitalkamera (nu är ju för sjutton korten på en eller flera GB). Då visste jag ju i och för sig inte att jag skulle börja blogga, och i och med det även bli en bloggnörd med kameran i högsta hugg :)
Insåg ganska snart att det definitivt inte kommer räcka till Italien-resan. Som tur är har min syster likadan kamera så jag kom på att jag kunde låna hennes 64 MB kort. Sedan tänkte jag ännu ett steg. Vi har en Olympuskamera på jobbet med 256 MB minneskort. Så nu har jag stoppat i mitt kort i jobbkameran och lånat jobbkortet till resan. 320 MB borde bli en sisdär 400 kort. Det borde jag klara mig på väl? :)
Dessutom har sambon fått ny telefon med bra kamera i (likadan som
Camilla) med 1GB minneskort.
Här ska det fotas!! Önskar dock att jag hade en bättre kamera, en systemkamera. Anneli du ville ju följa med på middagen, du kanske ska följa med som vår privata reseledare och fotograf? Vad säger du? (kanske är fel tillfälle då du verkar ha fullt upp, men annars hade det väl varit en bra idé?)


minneskort


Kommentarer
Skickat och skrivet av: Camilla

Jag vill också ha 1GB-kort till min mobil.. Så man kan ta mååånga bilder och lägga in mycket musik och kanske tom. ngt kul avsnitt från ngn tv-serie när man åker tåg :P
Får nog ta och spara till ett sådant :)

Skickat och skrivet av: Vildangel

Minne får man aldrig för mycket av! Vad är det för mobil din sambo har då? Är i mobilköpartankar och det ska vara en bra kameramobil. Något ni rekommenderar speciellt med hans mobil?
//V

2006-09-29 @ 14:32:26
URL: http://vildangel.blogg.se
Skickat och skrivet av: Malin

Camilla: Ja visst är det praktiskt med ett stort minneskort!
Vildangel: En Sony Ericsson K800i med 3,2 megapixelkamera. Blir grymt bra bilder för att vara en mobil, nästan i klass med min digitalkamera. Tycker den verkar riktigt bra!

2006-09-29 @ 17:32:46
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Skickat och skrivet av: saravillfara

Ja, för lite minne vill man inte riskera att ha - helt rätt tänkt där.
Och jag skulle också vilja ha en systemkamera. Om du skulle köpa en nå´n gång, och det skulle vara "Köp två, betala för en", så kan väl jag få den ena?

2006-09-29 @ 18:51:14
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Skickat och skrivet av: Linnea

När är det du åker? Kan ju passa på att redan nu önska dig en härlig resa! Hoppas utrymmet på minneskorten räcker till god dokumentation ;-)

2006-09-29 @ 19:58:46
URL: http://hemmahoslinnea.blogspot.com
Skickat och skrivet av: Nilla

Vi har 1,0 GB till vår kamera. Skaffade det redan från början. När vi köpte den för tre år sedan.
Digital systemkamera är något jag har börjat att fundera på också. men jag är så nöjd med den jag har. Jag har formaterat kortet nu och laddat, redo för att ta kort imorgon.
Ha det så bra på din resa.

2006-09-29 @ 20:19:52
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Skickat och skrivet av: Malin

Sara: haha...ja det lovar jag!
Linnea: Vi åker på tisdag. Ja det ska nog räcka. Förra resan klarade jag mig på 64 MB, så detta borde väl räcka ;)
Nilla: Ni tänkte lite längre och var förnuftigare än mig :) Härligt, då blir det en massa fina bilder på din blogg då! :) Tack!

2006-09-29 @ 23:56:07
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Skickat och skrivet av: Anneli

Åh, Malin tackar för inbjudan!! Jag följer mer än gärna med!! Min man och jag pratade om dig och din man igår:) ??? weird...och konstaterade att vi är vansinnigt avundsjuka och längtar oerhört till Italien. Jag är glad över att du bytt upp dig med minneskortet, för jag KRÄVER

2006-09-30 @ 10:14:22
URL: http://flitigamyran.blogg.se
Skickat och skrivet av: Anneli

Ojsan, blev så ivrig att jag råkade skicka...
Kräver att du tar massor av bilder så vi alla får njuta. Jag hoppas du får den bästa av semestrar. Om ni åker till Montepulciano passa på att ta en fika på Cafe Poliziano, kanske inte i första hand för kaffets skull, men lokalen och utsikten från balkongen på baksidan att sitta där och dricka ett glas Vino Nobile går inte av för hackor. I Montepulciano finns också en fantastisk tvålaffär:)
Ha det nu så jätteskönt, Gumman! Sänd en tanke till mig emellanåt:) Kram

2006-09-30 @ 10:41:04
URL: http://flitigamyran.blogg.se
Skickat och skrivet av: Malin

Härligt Anneli! Då bokar jag flyg och boende till dig då! :) Vi åker på tisdag från Skavsta. Kan du ta dig dit? ;) Förstår att ni är avundsjuka...jag är ju helt kär i Italien och Toscana. Ska anteckna och se om vi åker dit. Just nu har jag ingen aning om vilka planer vi har. Får bli spontana utflykter dag till dag. Tack för tipset! Ja jag ska göra mitt bästa ;) Självklart kommer jag tänka på dig! Kram!

2006-09-30 @ 18:34:16
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Skickat och skrivet av: Dominicanette

Hello admin, nice site! Good content, Beautiful design, thanks! Greetings

2008-12-17 @ 16:35:15
URL: http://dominicanette.3steps.com

Kommentera mer än gärna inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig snälla?

Din e-postadress:
URL:

Din kommentar:

Trackback