Sambon nöjer sig inte med en Malin

Har väl aldrig varit direkt förtjust i keramikfigurer, om rosa elefanter räknas (som jag gillade när jag var liten :) Inte har väl denna figur som kommer från sambon haft någon speciell plats i mitt hjärta måste jag erkänna. Sambon ärvde den efter sin farmor. Det var hans favorit när han var liten pojke, så det var självklart att den skulle bli hans när farmodern gick bort.
Har nog inte ens tittat på den söta figuren eftersom jag vet att jag inte gillar keramikfigurer, tills för en dag sedan. Fick nys om att figuren heter "Malin" och genast fick den lilla tösen min uppmärksamhet. Satt och tittade på den länge och upptäckte charmen hos den lilla flickan med en liten nalle i släptåg. Hädanefter får hon nog en annan plats i hemmet :)

Malin
Foto: mrsmalinski

Figuren "Malin" ur Larssons ungar, 1962, Gustavsberg av Lisa Larson.
Lisa Larson är en av landets mest kända och omtyckta keramiker, och skaran som samlar på hennes föremål växer stadigt. År 2005 var det 50 år sedan hon handplockades till Gustavsbergs porslinsfabrik av dess konstnärlige ledare, Stig Lindberg.
Katter, hundar, lejon och gladrunda kvinnofigurer är exempel på hennes alster. Figurerna uttrycker humor och stillsamt ironi, stor värme och mycket kärlek.

Kommentarer
Skickat och skrivet av: Anna

Men det var en söt liten Malin, Malin!;)

Skickat och skrivet av: Vicke

Jättesöt liten Malin och jag tror nog hon även kommer att få en speciell plats i ditt hjärta också nu;) Gulligt!!

2006-09-05 @ 08:22:40
URL: http://vickes.blogg.se
Skickat och skrivet av: Speja

Så söt med nallen på släptåg...

2006-09-05 @ 10:06:54
URL: http://www.speja.blogg.se
Skickat och skrivet av: LoX

Åh, Lisa Larsson har allt en plats i mitt hjärta, speciellt vid juletid. Vad kul att denna Malin hittade hem till ditt hjärta. :-)

2006-09-05 @ 14:54:44
URL: http://lo.blogg.se
Skickat och skrivet av: Nina

ja ärvde just den av min mormor som gick bort, ja är helt kär i den..

2007-04-21 @ 22:37:45
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera mer än gärna inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig snälla?

Din e-postadress:
URL:

Din kommentar:

Trackback