Snäll gest

Idag uträttades det flera ärenden på stan efter jobbet. In i två inredningsbutiker för att handla krokar till hemmet, en handelsbod för att köpa present till min farfar, en presstop för att köpa Roomservicetidningen, systembolaget för att köpa lite gott italienskt rödvin hem och en flaska till kusinen min som gift sig och till polisen för att skaffa pass.

Sist jag var på stan hade jag inte med mig alla hjärnceller när jag letade krokar till toaletten, för då fick jag bara med en krok fast jag behövde två. Så det var bara att åka en vända igen till butiken CE Inne & Ute (tyvärr har de ingen hemsida dumt nog, men de saluför saker från Ceannis, Lexington, Himla, Bruka Design m.m.) och handla en till. Det är en mor och hennes dotter som äger butiken. Alltid så snälla och trevliga. Idag fick jag två Saint Paulia med på köpet. Sådant blir man glad av! Jag som verkligen storhandlade idag (en krok för 29 kr :). Två blommor och en krok för endast 29 kr. Billig shopping :)  

Saint Paulia
Foto: mrsmalinski

Saint Paulia tänker jag som tantblommor och har väl aldrig varit något favorit, men blomman i vitt och i vita krukor blev inte alls så dumt. Kanske inte så höstlikt, men just nu är det riktig sommar här på Närkeslätten. 23 grader och sol har vi haft idag (varför behöva åka till Turkiet som
Sara ;)

Kommentarer
Skickat och skrivet av: Vicke

Min mamma hade alltid så fina Saint Paulor tidigare innan våra killar fick allergi. Ett tips är att inte vattna de som vanligt utan låta de stå och dra vatten underifrån en gång i veckan:) Ligger den affären mittemot Örebro Slott, jag var in i en så mysig affär i somras när vi var till slottet.

Skickat och skrivet av: Saga

Om man läser ditt inlägg snabbt kan man tro att du köpt en vinflaska till polisen också, som muta för att få ett pass :) *fniss*
Jag håller med om tantfaktorn på blomman, men ändå gillar jag dina. Det kanske har hänt något med Saint Paula, hon har ryckt upp sig lite :)
Kram

2006-09-13 @ 00:09:45
URL: http://kitchenbloom.blogg.se
Skickat och skrivet av: Anneli

CE Inne & Ute, är det butiken som ligger vid kanalen snett emot slottet? Jag kan ju inga gatnamn i Örebro.
I så fall kan jag hålla med dig om att det är en trevlig butik, där har jag handlat:)

2006-09-13 @ 00:11:39
URL: http://flitigamyran.blogg.se
Skickat och skrivet av: Malin

Tack för tipset Vicke!
Ja då har ni, Vicke & Anneli varit inne i den butiken. Ligger snett mitt emot slottet. Butiken har en liten vinterträdgård in mot gården (Stallbacken).
Haha...Saga. Ja vem vet kanske mutade polisen lite ;) För mrs Malinski är bara ett alias, i verkligeheten är jag en förrymd fånge från Ryssland ;) Ja det är nog helt enkelt så att hon ryckt upp sig tanten.

2006-09-13 @ 08:05:58
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Skickat och skrivet av: Camilla

Jag skickar några äppelkakor med posten ;)

Vad trevligt att du fick två saint paulor när du shoppade :D Jag hade en minivariant en gång som jag råkade glömma ganska ofta. Men himmel som den blommade :D Jättefin var den. Dina blev jättefina i dom vita krukorna :)

Undra om inte Roomservice går i repris på söndagar.. Så då kan du kanske du se det då istället :)

2006-09-13 @ 09:24:03
URL: http://camilla.hopto.org
Skickat och skrivet av: LoX

Men tydligen är Saint Paulor värsta trendblomman?!

Jag tycker att själva blomman är jättesöt - det är bladen som jag har lite svårt att uppskatta.

2006-09-13 @ 17:45:23
URL: http://lo.blogg.se
Skickat och skrivet av: Malin

Vad snäll du är Camilla! Jag väntar vid brevlådan :) Ska se till att vattna dem sparsamt så att de håller sig fina.
Ja såg att det är repris på söndag 16.30, hoppas jag är hemma tills dess.
LoX: Jasså är det. Hade jag ingen koll på. Känns bra att vara lite trendig då *ler*

2006-09-13 @ 22:32:30
URL: http://mrsmalinski.blogg.se

Kommentera mer än gärna inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig snälla?

Din e-postadress:
URL:

Din kommentar:

Trackback