Förberedelse inför ett sunt 2008

Som så många är även jag trött på allt godis som man äter (eller bokstavligen trycker i sig) under julen.
Sambon och jag var så less på all choklad så vi slängde faktiskt det sista i chokladaskarna i soptunnan (gjorde ont i mig när vi slängde det men idag känns det faktiskt bra att inte ha en massa godsaker på bordet som slinker i en var och varannan kvart).

Många brukar ha träning och kost som ett nyårslöfte. Jag börjar redan nu.
I torsdags åkte jag till simhallen och simmade, igår körde jag Spinning. Idag har jag samlat ihop alla pass som jag kan tänka mig att gå på under vårterminen lättöverskådligt medan jag sörplade i mig en nyttig Smoothie på färsk ananas.

Smoothie

Foto och bildmontage: mrsmalinski


Grundrecept Smoothie

1 del mjölk
1 del yoghurt, tex. vaniljyoghurt, honungsyoghurt
1 del frukt eller bär

Blanda allt i en mixer tillsammans med is


Ananassmoothie

1/2 dl krossad ananas
2 dl mjölk
2 dl vaniljyoghurt
2 msk koncentrerad apelsinjuice


Hallonsmoothie med vetekli

1 dl frysta hallon
1 dl vaniljyoghurt
1 dl mjölk
1 msk vetekli
ev. 1/2 banan



Kommentarer
Skickat och skrivet av: saravillfara

Vad bra med lite recept!
Vi gav nämligen storebror en mixer i julklapp, så han ska kunna göra lite goda mellanmål åt sig själv efter skolan :)
Och tänk om jag hade din träningskaraktär!

Skickat och skrivet av: TiniTott

Jisses vad duktig du är! Jag borde verkligen göra detsamma men karaktären att få det gjort saknas. Fast om jag går ut sakta kanske.. får se om jag gör ett försök =) Och så gott det lät med ananas smoothie måste nog testa den med =)

2007-12-29 @ 19:23:31
URL: http://tinitott.blogg.se
Skickat och skrivet av: Malin

Hej! Tack för din kommentar på bloggen. :) Så smarriga smootihierecepten ser ut. Mums! Här är en till som måste bli lite nyttig. Duktig du är då! :)

Ha en bra kväll! /Malin

Skickat och skrivet av: Nilla

Bra jobbat!
Jag är i viloläge ännu så länge men snart drar jag igång med träningen igen är det meningen! :-)
Ha det bra.

2007-12-29 @ 21:52:45
URL: http://tankebubblor.blogg.se
Skickat och skrivet av: Nicolaivanja

Nice security code. Does it work?

2009-01-22 @ 13:03:37
URL: http://nicolaivanja.blogspot.com

Kommentera mer än gärna inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig snälla?

Din e-postadress:
URL:

Din kommentar:

Trackback