Äntligen har jag känt snö mellan tårna

Kanske inte ordagrant mellan tårna, men en hel del snö har jag fått i helgen som var. Kände mig som ett litet barn på nytt. Jag blev helt salig :) Helgen ägnades åt skidåkning, slappande och intagande av mat och snacks i stugan.  Hade storslagna planer med långa milspass på längdskidorna men tyvärr är jag visst inte så vältränad ännu som jag trodde ;) Efter första, och sen andra passet var min kropp alldeles mörbultad. Hade en grym värk i ljumskarna när jag vaknade på lördagmorgonen. Fick hjälpa till att lyfta benen med hjälp av armarna när jag skulle sätta på mig byxorna, så ont gjorde det :) På söndagen fick jag vända efter 400 m för mina hälsenor värkte så mycket så jag kom inte upp för första uppförsbacken. Jag gick och satte mig och drack varm choklad med grädde medans mina kamrater harvade runt i spåret i snålblåsten och snön som föll. Jag visst vilken av dagarna jag skulle missa skidåkningen, man får ju inte vara dum ;)
Eftersom helgens fokus var längdskidåkningen med en paus för tre timmar i slalombacken så missade jag ta med mig kameran ut i spåret. En riktig miss. Såg så fina vinterbilder framför mig. Speciellt när jag ser en ren studsa längs skogskanten precis brevid mig i skidspåret. Är så ledsen att jag inte fick med den på bild eftersom den var fantastiskt fin.

Idre
Foto: mrsmalinski + vän

Det kanske är på tiden att avslöja förra veckans utmaning. Den var klurigare än jag kunnat ana.
Blev tillslut EN vinnare, GRATTIS
Anna!!!  (Ja jag kanske är lite stygg ibland bakom det rosa skimret ;)

1. SANT! Blev uppbjuden på jobbets julfest för två år sedan av en kille som jobbade på en annan avdelning (hade aldrig träffats innan). Han bjöd mig sedan på nyårsfest till en herrgård med lekar och lunch på dagen, bubbelbad och trerättersmiddag med övernattning. Jag brädade min S och följde med killen istället :)
Ska erkänna att det var under S och mitt första halvår så vi hade inte blivit så seriösa ännu, så när han berättade att han skulle till Karlstad och fira nyår med sina killkompisar utan mig blev jag sur och ledsen och i ren trots tackade jag ja till nyår på herrgården :) Tror ni att S ångrade sitt val? Japp :)


2. SANT! Jag har haft en ödla som husdjur, en vattenagam. Den åt levande musungar och maskar. Mysigt värre :)
Skulle nog aldrig valt det husdjuret själv, speciellt inte om jag visste vad den åt. Fast vad gör man när man ska bli sambo med någon som har en ödla som husdjur? Bara att gilla läget lixom. Som tur var är det en dåvarande sambo så nu slipper jag köpa levande musugnar. Fast ska villigt erkänna att ödlan var riktigt söt och charmig.

3. FALSKT! Saravillfara nu ligger du i lä med din stol :) Själv har jag i stort sett alltid varit förtjust i rosa (bortsett från några år i tonåren), så i min första lägenhet målade jag alla väggarna i mitt sovrum rosa. Ljust grisrosa. Måste erkänna att det blev inte så bra som jag hade tänkt mig ;)
Verkar som om detta alternativ var det mest sannolika (om jag läser era svar :), fast måste erkänna att jag aldrig målat något rosa. Skulle nog aldrig gjort det i min första lägenhet heller. Under den perioden var jag såå trött på rosa så jag spydde (hade nämligen rosa överallt i rummet hemma hos föräldrarna)

4. SANT! Jag har blivit hemskjutsad av polisen som efterföljd att jag fick gå till socialen för samtal.
Ja tyvärr. Min första riktiga fylla i min ungdom. Fy vad jag skämdes.


5. SANT! För några år sedan när jag och S nyligen träffats drog jag iväg till Visby på semester alldeles själv och bodde hos en kille som jag träffat på nätet.
Det var även det i början av mitt och S förhållande. Hade precis börjat dejta och planerade för semestern. Hade fått en mycket god vän på internet som jag haft kontakt med under ett helt år som flyttade till Visby. Han tyckte jag skulle komma och hälsa på. Vad kunde inte bli bättre en gratis husrum på Gotland i början av augusti? Så självklart åkte jag :)





Kommentarer
Skickat och skrivet av: Saga

Hej och välkommen hem!
Låter som en grymt härlig fjällsemester, muskelvärk till trots :)

Det hade jag inte kunnat tro... att du lämnat din käresta så många gånger för umgänge med andra killar! :) Nåja, jag antar att han aldrig lämnar dig ensam på nyår längre *fniss*

Kram kram

2007-01-17 @ 00:06:09
Skickat och skrivet av: saravillfara

Järnspikar att man då aldrig kan gissa rätt...!
Kul att höra att du hade det bra i fjällen i alla fall, lite avis är man ju. Ja, inte på skidåkningen, men på chokladdrickningen, slappandet och intagandet av mat och snacks. :)

Skickat och skrivet av: Vicke

Vad kul att få rapport från eran superhärliga helg i fjällen. Jag är grymt avis på dig inte över muskelvärken då för det vet jag precis hur det känns;)Brukar liksom hända mig också...
Ångrar att jag inte hakade på er men nu har det vräkt ner snö här i går så vi kanske kan plocka fram skidorna hemma i stället:D
*fniss* Jag som var så övertygad om att jag visste det rätta svaret;)
Ha en gra dag!! KRamis

2007-01-17 @ 08:12:56
URL: http://www.vickes.blogg.se
Skickat och skrivet av: Malin

Saga: Trevligt att höra ifrån dig! Ja det var verkligen härligt! Är lite less dock på hälsenorna som inte vill bli bra. Jag vill ju träna!! Är ju laddad nu :)
Nä det är väl inget jag skulle göra i dagsläget. Nu får han allt ha mig för sig själv ;) Han skulle bara våga... =) Kram!
Sara: Kan ju trösta dig med att du inte var ensam ;) Jasså du gillar inte skidåkning? ;) Det som är så roligt...fast grymt jobbigt.
Vicke: Ja det var verkligen superhärligt! Nu är det ju jag som blir avis på dig...snö. Vill oxå ha! Fasiken att det ska vara så långt till dig, för då hade jag åkt upp en helg snarast! :) Sambon är oxå sugen på mer skidåkning. Frågade mig igår när vi skulle åka till fjällen igen ;)
Då lyckades jag med frågorna, med tanke på hur svårt ni hade att gissa rätt :) Ha en bra dag du oxå! kram!

2007-01-17 @ 08:30:15
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Skickat och skrivet av: Anneli

Välkommen hem! Låter som du haft en härlig weekend, ont i ljumskarna till trots. Det härliga med snön är ju att det blir så ljust och ljuset är det jag saknar mest på vintern.
Jaha ja, så du har offrat små oskyldiga möss??....vad ska man säja! huhuhuhuuuuu.....
Kram

2007-01-17 @ 08:44:06
URL: http://flitigamyran.blogg.se
Skickat och skrivet av: Tina

Vilken härlig fjälltur det låter som =) och så mysigt när det studsade fram en ren oxå.. dom är ju så söta. Inte kunde jag tro det var Ettan, här får man veta mycket ;)

2007-01-17 @ 11:31:35
URL: http://tinitott.blogg.se
Skickat och skrivet av: Pernilla

Välkommen hem till regn och rusk! ;-)
Ser ut som ni verkligen haft en underbar vecka av döma av bilderna!
Snö, finns det på riktigt liksom?

2007-01-17 @ 13:17:29
URL: http://www.perlan.org
Skickat och skrivet av: Anna

Mycket mallig vinnare!!;) Jojomensan det är jag det! Jag tackar och bockar! ;)

2007-01-17 @ 14:13:33
URL: http://blandblommoroblad.blogg.se
Skickat och skrivet av: tina

förstår att ni haft en fin vecka! längtar faktiskt
efter snö när jag ser dina fina bilder:)
Tina/

2007-01-17 @ 15:09:59
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Skickat och skrivet av: Sessan

Vad skönt att ha dig hemma igen och roligt att man fick veta de rätta svaren på utmaningen. Tack för att du delade med dig av ditt liv!

2007-01-17 @ 19:20:04
URL: http://blogg.passagen.se/zezziz
Skickat och skrivet av: Malin

Så underbart ni verkar haft! Blir nästan bländad av all snö...

2007-01-17 @ 19:34:58
URL: http://decor.webblogg.se
Skickat och skrivet av: Malin

Anneli: Tack! Ja och inte bara ljumskarna...har fått inflammation i slemsäckarna ovanför hälarna :( Kanske mitt straff för att jag offrat små oskyldiga möss? ;)
Tina: Ja helt underbart att få se och känna snö! Ja jättesöta, blev så paff, har nog inte sett en ren på så nära håll förut. Ja bloggen kan avslöja mycket :)
Pernilla: TAck....fast jag hade nog hellre varit kvar. Ja på sistone har man ju funderat...vad är snö egentligen (minns inte :)
Anna: Självklart ska du vara mallig!! Du är ju bäst ju!! Kram till vinnaren!
Tina: Ja det är väl inte så konstigt att man längtar efter snö. Själv fick jag mersmak...så jag vill ha snö här NU!
Sessan: Vad roligt att du tycker det! :) Ja fick ju erkänna ett och annat tok i mitt liv.
Malin: Ja det är ju fantatiskt vackert med snö. Man blir ju helt salig :)

2007-01-17 @ 22:45:17
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Skickat och skrivet av: Hannele

Ja, lite vitt även här.

2007-01-21 @ 20:52:15
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/
Skickat och skrivet av: Nilla

Jag vill så gärna åka längdåkningsskidor!
men jag har ens inga...
Barnen provade i alla fall sina igår.

2007-01-21 @ 20:56:36
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Skickat och skrivet av: Oddadina

Fabulous site. Keep it up ,best regards and shalom to all of you

2009-02-02 @ 09:16:25
URL: http://oddadina.blogspot.com

Kommentera mer än gärna inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig snälla?

Din e-postadress:
URL:

Din kommentar:

Trackback