Rensning i datorn och ljuvliga dofter från köket

Känner mig mycket piggare idag. Tyvärr inte så pigg så jag orkar aktivera mig med något ansträngande. Har mestadels legat i soffan med datorn i knät samtidigt som tvättmaskinen gått i högvarv. Känns helt ok då det är grått och regnigt ute. Dessutom var det hög tid att rensa lite i datorn vilken har meddelat sista tiden att jag har för lite diskutrymme ledigt. Äntligen har jag påbörjat lagringen av mina foton på cd. 

Det ligger en hel hög med mappar på skrivbordet som troligtvis var avsedda att bloggas om men som inte kom längre än att de blev överförda till datorn.
Hittar kort på några saker som jag shoppade när jag var på kurs i Stockholm i våras. Ett par vita tygskor från
Esprit som jag använt flitigt. Vad är det mer på bilden? Jo ett skrivbordsunderlägg från Mairo som fortfarande ligger kvar i påsen från NK som står under skrivbordet. Hur lat får man vara? :) Tror att den energin jag hade i våras gick åt på jobbet så det fanns tyvärr inte så mycket kvar när jag kom hem. Nu har jag iallafall lite små projekt för sommaren att pyssla med.

Känner en ljuv doft från köket. En kaka som gräddas i ugnen. Dags för en fika strax. Hoppas ni också har en mysig söndagkväll i regnrusket!


Vita nyanser
            Foto: mrsmalinski

Kommentarer
Skickat och skrivet av: Vicke

Skönt att du är lite piggare i dag och att det är dåligt väder för då kan du med gott samvete ligga och vila dig;)
Fina vita saker du shoppat!
Kramis

Skickat och skrivet av: tina

Hej och hallå!!! Skönt att ligga i soffan och knappa på datorn....och ännu bättre att känna doften av nybakat...:) Vilka fina saker du visar...det där underlägget kan få flytta hem till mej :)
Kram!!

2007-07-09 @ 01:02:00
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Skickat och skrivet av: saravillfara

Är det sambon nu igen som har varit i farten och bakat? En så´n klippa i såfall! Skulle bara fattas egentligen, du som är sjuk och allt...
Vad gäller det här regnrusket, ja inte är det kul alls. Men ikväll fick allt det här mörka o trista, mig att tända ljus och göra mig en kopp te. Och helt fel kändes det inte faktiskt. Men helst av allt vill jag ha tillbaka sommaren, innan jag kan välkomna höstrusket på riktigt. För det är faktiskt bara juli!!

2007-07-09 @ 02:12:00
URL: http://saravillfara.blogg.se
Skickat och skrivet av: pernilla

Men din slöis.. Inte ska dom fina underläggen vara i en påse under skrivbordet! Nähäpp, upp med dom nu på bordet! Så har vi lika fina bord sedan!! :D
Idag tittar faktiskt solen fram emellanåt.. Skönt för dom med semester, en annan får kämpa på en vecka till! *suck*
kramen!!

2007-07-09 @ 12:46:59
URL: http://www.perlan.org
Skickat och skrivet av: Malin

Vicke: Ja lika bra att "passa på" att vara sjuk när det är trist väder :) Kram!
Tina: Ja kändes helt ok att vara sjuk då :) Som tur känner jag mig mycket bättre idag, för även om det är skönt att ha en sådan dag brukar det räcka med just en dag, sedan vill man göra andra saker.
Sara: Javisst är det sambon som varit i farten :) Förstår att det kändes mysigt med tända ljus och en kopp te, men som du säger även om det känns mysigt så väntar jag hellre på det. Jag vill ha sommar och sol nu!
Pernilla: Nu är det gjort! Har städat hela huset och tvättat klart all smutstvätt så nu känner jag mig allt annat än lat :) Just ja såg att du hade sådana underlägg, fast jag har bara ett och större anpassat till skrivbordet. Jasså har ni sol....här är det bara grått och regn... Kram!

2007-07-09 @ 20:25:38
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Skickat och skrivet av: Pethra på Inredningsbloggen

Jag har börjat tända höstljus inne. Vnaligtvis är ju sommaren med "lyktor utomhus-tiden", men nu åker höst ljusen fram... KOnstigt.

2007-07-10 @ 10:37:52
URL: http://inredningsbloggen.blogg.se

Kommentera mer än gärna inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig snälla?

Din e-postadress:
URL:

Din kommentar:

Trackback