Fri som en fågel

Förstår inte varför jag ägnar tid och kraft till funderingar. Är väl helt enkelt att jag är en känslomässig person. Det är svårt att bara vara kall och skjuta bort det. Har ändå känt personen i snart 20 år. Nu känner jag dock att jag vill inte ha något med henne att göra mer. Hon har tagit så mycket energi från mig alla dessa år utan att jag sagt ifrån. Jag har snällt ställt upp i ur och skur. Hon sårar den ena efter den andra och folk försvinner från henne som löpande band. Hon frågar alltid mig varför de försvinner. Hon kan inte själv förstå att ingen orkar med hennes krav, egoism och självupptagenhet. Sista gången jag umgicks med henne var när vi hade lite grillfest hemma i Valborg. Hon satt och snackade skit om mig i mitt eget hem pga att jag inte gav henne total uppmärksamhet hela kvällen. Några dagar efteråt frågar hon mig vad hon och hennes nya kille gjort hemma hos oss då de inte minns något?? Vet inte om det bara är bortförklaringar för att hon skäms eller om det är sant. Efter det har jag inte hört av mig. Tycker att hon borde be om ursäkt. Så träffar jag på henne ute i lördags. Känner en arm som grabbar tag hårt i mig. Ser att det är hon. Hon säger hej och frågar hur det är. Jag svarar artigt och frågar henne detsamma. Får till svar: Varför är du så konstig? Varför hör du aldrig av dig? Överrumplad så får jag inte fram nåt utan säger bara att det varit så mycket. Kände att jag inte ville bråka eller ta upp det ute på krogen. Ångrar dock att jag inte fick fram nåt annat för när jag svarat henne ger hon mig en sträng blick utan ett ord och vänder på klacken och går vidare. Samma visa varje gång jag inte ringer henne flera gånger i veckan. Nu tänker jag inte ägna en minut åt detta mer. Detta är ett avslutat kapitel och enbart en förlust för henne. Själv känner jag mig fri.

Kommentarer
Skickat och skrivet av: Vicke

En kvinna berättade nyligen för mig att hon slutat umgås med människor som bara tar energi utav henne utan nu valde hon sitt umgänge till såna som gav henne energi och som man hade roligt tillsammans med. Jag tyckte att hon var så himla stark !

Skickat och skrivet av: Heidi

Så bra det du gjør. Og du vet det er riktig når du nu kjenner frihet. Har varit der selv og er litt i samma situasjon nu også. Holder på å avsluta ett venninne forhold som jag kjenner inte er bra for meg. Jag har hjelpt henne i flere år nu, men klarar inte av mer. Hun krever meg hele tiden. Det er svårt at ta ett slikt beslut, men man kjenner på kroppen at man inte mår bra med slike relasjoner. Så lykke til med din frihet. Det er viktig at du stiller opp for deg selv nu.

2006-07-10 @ 12:10:06
Skickat och skrivet av: saravillfara

Rätt gjort!
För att må bra i en relation, så måste man få något tillbaka också. Inte bara ge, ge och åter ge.
Starkt gjort att ta det här steget *beundrande blick från mig*.

2006-07-10 @ 14:25:02
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Skickat och skrivet av: Malin

Vicke: Det är helt rätt! Har funderat mycket på det (ingick nog i min 30-årskris :) och vi har ju bara ett liv. Varför ödsla en massa negativ energi om man inte behöver. Visst kanske inte alltid är så lätt i praktiken, men man kan ju iallafall försöka!
Heidi: Lycka till du oxå! Lägg inte en massa energi på någon som inte ger något tillbaka!
Saravillfara: Tack! :) Ja känner att jag var tvungen. Man blir ju förnuftigare med åren :)

2006-07-10 @ 14:47:30
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Skickat och skrivet av: Axelingeborg

Congratulations on a job well done. Thanks

2009-08-26 @ 14:00:17
URL: http://axelingeborg.blogspot.com

Kommentera mer än gärna inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig snälla?

Din e-postadress:
URL:

Din kommentar:

Trackback