Olust ändras fort till lust

När jag först såg porslinet med rött mönster från Artecnica stannade jag upp. Tyckte det såg ut som blodstänk på vitt porslin (kändes inte så vidare smakligt), men när jag tittade närmare på de blev jag glatt förvånad. Riktigt fint.

En kollektion i porslin och glas designad av Tord Boontje vid namn Dreamscapes.
Porslinet är vitt med mönster antingen i blått, rött eller ljusgrått.
Mönstervarianterna är: Deer in Forest, Deer with Antlers, Mohichan Horse, Bird with Flower och Tree.

Deerinforest
Foto: Artecnica


Kommentarer
Skickat och skrivet av: saravillfara

Den där Tord kan sin sak!
Jag kommer nog för alltid att sukta efter ett tyg som han har designat, ursnyggt är det. Förmodligen urdyrt också.

Skickat och skrivet av: Bettina

Ah, vad roligt, mönstret påminner en hel massa om Tords bidrag till Jacobsens ägget som jag bloggade om i går. :)

2006-09-28 @ 16:01:41
URL: http://favoriter.blogg.se/

Kommentera mer än gärna inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig snälla?

Din e-postadress:
URL:

Din kommentar:

Trackback