Nya färger

Jag måste börja med att tacka Vicke för inspirationen! Fick sådan lust att ta in lite färger i vårt vardagsrum efter hennes homestyling hemma. Blev väldigt sugen på orange som accentfärg, en färgklick mot det bruna, beige och vita. Har dock kommit på andra tankar men behöver lite hjälp.

Hade ingen inspiration och lust alls att träna enligt planerat ikväll, så istället drog jag iväg och shoppade :) Gick in på Kid hemtextil för att se om de hade några snygga kuddar, och det hade de kan jag lova. Frågan var bara vilka jag skulle välja.  Jag föll för ett par bruna kuddar med vita och gröna blommor på. Inte så färgsprakande som jag tänkt mig, så frågan är om jag ska behålla dem? Prislapparna sitter fortfarande kvar.
Fördelen är att de matchar de gamla kuddarna som är relativt nya. På första bilden är det hur vi haft det tidigare och på de två nedre med de nya kuddarna. Tror jag ska ta bort de vita kuddarna och sen försöka hitta lime/oliv/pistagegröna plädar som matchar det gröna i kuddarna. Något som vet var man kan hitta det?

Kuddar


Min tanke är att ta upp den rosa färgen i de gamla kuddarna och den gröna i de nya och ha de som en ny accentfärg.

Gled även in på IKEA och handlade lampan LYKTA i grönt som vi för övrigt redan har i rött i ett annat rum och en i vitt på mitt kontor på jobbet :)  Funderar på rosa och limegröna KIVI lyktor att ha på bordet.
Kom gärna med synpunkter och tips, tack!
gröntorosa

Foto: mrsmalinski + lyktor FinnishDesignShop och lampa IKEA

Kommentarer
Skickat och skrivet av: Vicke

Gulliga rara Malin tack så mycket!! Visst är det härligt med blogglandet och all inspiration och härliga människor man möter:D
Vad superfina nya kuddar du har hemma i soffan. Skulle gärna få vara i min soffa också till våren. Din tanke med färgerna låter helt suverän jättefint och fräscht nu när våren närmar sig. Village hade en massa vårfint i de färgerna och det kändes verkligen som våååååååår i den butiken. Så det kommer det även att göra i ditt vardagsrum. Väntar med spänning....
Kramisar i massor

Skickat och skrivet av: Vicke

*fniss* glömde att jag tror Åhlén har en fin filt i den rätta färgen.

2007-02-21 @ 22:26:02
URL: http://www.vickes.blogg.se
Skickat och skrivet av: Malin

Vicke: Tack själv!!!! Ja visst är det!!
Aha...undrar vem som åker till Village och Åhléns imorgon? *ler* Kram på dig min inspiratör!

2007-02-21 @ 22:28:29
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Skickat och skrivet av: Bodil

En olivgrön filt/pläd hittar du på Åhlens för 299 kronor. Jag fick en i rött av en väninna, den är jättemysig men luggar lite.

2007-02-22 @ 09:11:10
Skickat och skrivet av: Pernilla

Jag blir galen.. Ännu en butik hemma som jag har missat.. Fattar du vilket späckat schema jag har på lördag när jag ska fara omkring till alla ställen och shoppa!! :)
Tror egentligen att du skulle få bli min guide i helgen!! Det hade underlättat, så jag slipper irra omkring allt för mycket! :D

Malin.. Sjukt snygga kuddar! Tycker absolut inte du ska lämna tillbaka dom!
Limgrön pläd har jag med sett på Åhléns och den har jag tummat på måååånga gånger.. ;-)

kramkalas!!

2007-02-22 @ 09:18:43
URL: http://www.perlan.org
Skickat och skrivet av: Johanna

Dina idéer om färgval tycker jag låter jättebra! Tror att det kommer bli jättefint! Jag gillar de nya kuddarna som du köpte, de ska du behålla tycker jag! De blir fina ihop med de gamla! Ska bli spännande att se hur det blir, lägg gärna ut bilder när det är klart! =) Åh, nu vill jag också ändra om lite här hemma =)

2007-02-22 @ 09:29:24
URL: http://inredning.webblogg.se
Skickat och skrivet av: Camilla

Jepp.. åhlens har en fin limegrön pläd :D
Vilka supersnygga kuddar. Behåll dom!!

2007-02-22 @ 09:35:47
URL: http://camilla.hopto.org
Skickat och skrivet av: Frida

Jättefint kollage! Rosa och lila pasteller är helt rätt i vår.

2007-02-22 @ 09:53:40
URL: http://www.cultdesign.blogg.se
Skickat och skrivet av: Malin

Bodil: Tack för tipset, ska genast bege mig dit och kika!
Pernilla: Jasså :) Ja den är rätt ny. De har ju öppnat en massa nya butiker ute i Marieberg =) Säg bara till, jag guidar gärna. Jag tackar väl aldrig nej till shopping :D
Bra att få lite gehör ibland när man är osäker, sambon där hemma sa inte en flaska utan tyckte jag skulle göra som jag ville, brukar ju bli bra då :)
Kramar tillbaka!
Johanna: Bra att få lite respons ibland. Jag kan vara lite impulsiv ibland, kan vara bra att förankra det lite innan man kör på :) Det ska jag absolut göra!
Camilla: Bra att jag har er!! Ni har verkligen stenkoll på var man hittar saker. Tack tack! Ja jag har nog bestämt mig att göra det...har sovit på saken och kom fram till det beslutet :)
Frida: Jasså vilken tur för mig då! :) Kändes som det skulle kunna passa till våren, även om det inte är vår ännu...men ganska snart väl? :)

2007-02-22 @ 10:27:56
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Skickat och skrivet av: Thea

Ja , det är farligt underbart att besöka Kid, jag tycker att de har så himla mkt fint. Dina kuddar är ju jättefina. Jag hade helt klart behållt dem!!!

2007-02-22 @ 11:29:53
URL: http://theasrum.blogg.se
Skickat och skrivet av: Linda B

Mamma hade varit på Kid för inte länge sedan och fyndat massor med fina saker. Tycker också du ska behålla kuddarna, de var jättefina!

2007-02-22 @ 14:37:06
Skickat och skrivet av: saravillfara

Åh, vilka härliga färger och idéer. Den nya kudden med prislappen kvar, skulle i alla fall jag ha behållit :)
En skön grön filt lät som en utmärkt idé, kommer att bli som pricken över i.
Kanonsnyggt får du det!

2007-02-22 @ 19:57:19
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Skickat och skrivet av: tina

Jättefina kuddar, jag skulle behålla dom , och med en pläd i matchande färg blir det så fint!!! :)
Tina/

2007-02-22 @ 22:28:51
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Skickat och skrivet av: TiniTott

Jättefina kuddar. Tror det skulle bli jättefint med gröna plädar till. Visst är det härligt att få göra om lite. Har oxå haft en sån liten rush nyligen =)

2007-02-23 @ 00:29:38
URL: http://tinitott.blogg.se
Skickat och skrivet av: Malin

Kanon med den gröna och den rosa färgen tillsammans!

2007-02-23 @ 19:05:20
URL: http://decor.webblogg.se
Skickat och skrivet av: Malin

Thea: Ja de har väldigt mycket fint! Tack, ja jag gör nog det :)
Linda B: Ja de har mycket fina saker och oftast rea oxå, vilket jag gillar :) Just nu hade de 30%.
Sara: Ja jag kommer behålla dem :) Ja plädarna kommer nog göra susen, vill ju få in en färgklick i vardagsrummet.
Tina: Ja jag tror det oxå.
TiniTott: Ja jag tror det kommer bli bra. Ja jättekul, man behöver ju det ibland.
Malin: Ja jag tror på det.

2007-02-23 @ 19:37:56
URL: http://mrsmalinski.blogg.se

Kommentera mer än gärna inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig snälla?

Din e-postadress:
URL:

Din kommentar:

Trackback