Formens Hus

Efter en trevlig måndag med utflykt och en massa kultur var det lika bra att fortsätta även på tisdagen. Vi begav oss till Hällefors och till Formens Hus.
Formens Hus är en mötesplats för design, form och färg och verksamheten skall vara en länk mellan industri och formgivning.
Deras permanenta utställning Design 1900- visar 1900-talets industridesign. Elever från deras förberedande industridesignutbildning visar även sina alster.

Formens hus
Foto: mrsmalinski

Visning av två lägenheter inredda på 50-talet. En arbetarlägenhet och en modern lägenhet inspirerad av H55 utställningen. 50-tal är härligt! Log en smula när jag såg "pissetofflorna" i hallen eftersom jag hade nästan exakt likadana på mig denna dag :)

Formens hus3

Formens hus2
Foto: mrsmalinski





Kommentarer
Skickat och skrivet av: Anneli

DIT har jag länge velat åka!! Det ser och låter så intressant. Vad tyckte du? Är det värt hela vägen till Hällefors? Jag ska iof till Örebro i augusti, då kanske man skulle kunna göra en avstickare:)

Skickat och skrivet av: Vicke

Vilka roliga ställen att få besöka, lägenhterna tror jag har visats av Ernst på Tv. Skulle gärna oxå se det :)

2006-07-22 @ 10:27:20
URL: http://www.vickes.blogg.se
Skickat och skrivet av: Malin

Annelie: Visst var det intressant! Absolut! Fast kanske inte värt att åka långväga för. Rätt lagom utflykt från Örebro (8-9 mil). Men om man tar Grythyttan samtidigt kan man ju slå två flugor i en smäll. Jasså ska du till Örebro! Får man fråga vad du ska göra i den angenäma staden? :)
Vicke: Hmm...det tror jag att jag missat tyvärr.

2006-07-22 @ 20:23:50
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Skickat och skrivet av: Saga

Jag säger samma som Anneli!! Synd som attan att jag bor så långt upp i landet. Jag får titta på dina fina bilder och drömma mig dit istället. Tack :)

2006-07-22 @ 22:08:50
URL: http://kitchenbloom.blogg.se
Skickat och skrivet av: Fabiannelly

Hello there! Just came across your site and thought I would say hello

2009-02-12 @ 11:19:21
URL: http://fabiannelly.blogspot.com

Kommentera mer än gärna inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig snälla?

Din e-postadress:
URL:

Din kommentar:

Trackback