Rutiner

Det märks att jag snart arbetat två veckor. Jag är på gång. Det ostrukturerade semesterlivet skriker efter lite ordning och reda och trista och tråkiga rutiner. Scheman, dagar, rutiner för städning, mathandling med mera. Finns det något tråkigare? Gillar egentligen inte rutiner men hur fasiken ska man få iordning på livet annars? Det går åt alldeles för mycket tid till att fundera hit och dit, vilket mat man ska äta, åka och handla varje dag för att man inte planerar. Jag erkänner jag måste få lite rutiner i mitt liv trots att jag avskyr det.
Vi började lite smått idag.
Spånade fritt ur huvudet över lämplig enkel och snabb vardagsmat för att slippa slita av sig sitt hår så fort man kommer hem från jobbet och är dödshungrig. Nu kanske vi kan planera maten lite mer istället för att åka till ICA varje dag utan några som helst ideér. Tidigare har jag ätit ute på lunchen så maten här hemma på kvällarna har varit allt annat än strukturerad. Det har blivit många mackor och tallrikar med gröt. Nu är det slut på det eftersom jag måste ha med mig matlåda för att mitt nya jobb ska fungera.

Har skrivit ihop ett utkast som är till för att redigeras och fyllas på. Måste ju ha något att börja med. Just nu känns den lite småtrist. Ni kanske kan dela med er och berätta vilka som är era favoritvardagsmaträtter?


Vardagsmat

Kommentarer
Skickat och skrivet av: Vicke

Rutiner är bra för att få vardagen att fungera bättre! Vi gör veckomatsedel och veckohandlar och det är så skönt. Svårast är att variera och nu hittar jag lite idéer hos dig perfekt!
Min bästa vardagsmat är Bamsebiff som jag bloggat om, mums gott och lättlagat det gillar jag:D
Kramar till dig min vän!

Skickat och skrivet av: Susanne

Hejsan!! Jag skulle vilja ha hjälp med en sak...
Alla ni heminredningsintresserade, kan ni inte ge mig tips och ideér på hur jag bäst ska få det fint
när vi ska göra om kök/vardagsrum/kontor,alltså en rätt stor yta.Vill ha det ljust,gärna någon vit färg.
Behöver tips och ideèr på tapeter eller färg.
Vore så gulligt av er! Tack!

2007-08-17 @ 19:01:28
Skickat och skrivet av: Nilla

Jag har hunnit skriva om en hel del favoriter under min två år som bloggare :-)
Matiga sallader t ex är gott.
Jag skulle behöva ett veckoschema jag också...

2007-08-18 @ 20:47:46
URL: http://tankebubblor.blogg.se
Skickat och skrivet av: Lox

Så smart. Jag borde också skriva en lista.
Vi har pasta carbonara och pasta pesto som livbojar. Fast idag åt vi kyckling med vin- och dijonsås. Det var gott!

2007-08-18 @ 21:35:44
URL: http://himmelochfog.blogspot.com
Skickat och skrivet av: Malin

Vicke: Ja visst är det bra att ha rutiner....att jag bar aska ha så svårt att få till dem :) Får se hur detta funkar, nu gör jag iaf ett försök. Just ja de minns jag nog....ska kika genast. Kram!
Susanne: Oj då....ja det var en ganska allmän fråga. Svårt att råda såhär, skulle ju behöva veta mer om rummet. Tapeter har jag inte så bra koll på, kika in på olika tapettillverkares hemsidor eller gå till en färghandel där finns det massor med snygga tapeter. Mycket snygga tapeter med mönster. Kanske någon ljus med lite glansigare tryck? Gillar den vita färgen S 0502-Y. Vit färg med en aning gult i så det blir lite varmare.
Tekla: Tack för tipsen! Måste genast gå och kika!
Nilla: Ja jag får nästan kika runt hos er lite och på lite matsidor för att få lite ny inspiration.
Lox: Ja kan nästan säga att vi har dessa rätter som livbojar oxå. Blir väldigt ofta här hemma. Är ju så enkelt och såå gott. Det lät gott, jag älskar kyckling och dijon-senap.

2007-08-19 @ 20:10:39
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Skickat och skrivet av: Anonym

pesto pasta är så gott:)

2007-08-19 @ 21:01:39
URL: http://bearitbery.blogg.se
Skickat och skrivet av: Malin S

Jag borde verkligen följa ditt exempel och sluta dagshandla. Att gå runt på ICA utan idéer är så tråkigt trots att jag faktiskt älskar att handla mat egentligen. Kålpudding är mitt tips på vardagsmat och att göra en mustig köttgryta och frysa in är också fiffigt.

2007-08-19 @ 21:04:45
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se

Kommentera mer än gärna inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig snälla?

Din e-postadress:
URL:

Din kommentar:

Trackback