Vanliga och mer ovanliga sevärdheter

Bäst att jag skyndar mig att göra mitt sista inlägg från vår semester innan semestern är helt slut. Inte många dagar kvar då jag börjar jobba på måndag. Tänkte visa några fler bilder, de längst upp som är ganska så ordinära semesterbilder....

Semester
Foto: MrsMalinski



.......sedan har jag även de mer icke så ordinära semesterbilderna.
En stor sevärdhet från Övertorneå :)

Ni kanske har hört talats om att Övertorneå varit mörklagt under vintern?
Ekfors kraft äger nästan alla lyktstolpar i Övertorneå kommun och sju mil ner till Haparanda. För en tid sedan höjde Mikael Styrman som äger elbolaget priset kraftigt på elen vilket Övertorneå och Haparanda kommun vägrade acceptera genom att inte betala. Då vägrade han att tända lyktorna. Enligt Uppdrag Granskning är det ett gammalt bråk mellan Styrman och kommunen som lett till detta.
På Ekfors Krafts kontorsbyggnad har han satt upp flera skyltar för att folk ska stanna upp och tänka efter vad som ligger bakom det här.

Dessa kan ni se här:

skyltar

Foto: Mrs Malinski & sambo

Kommentarer
Skickat och skrivet av: Maria-Jag blommar

HEJ! Roligt att du hittat till min blogg, välkommen åter! Det är första gången jag hittar till din och den är trevlig sååå jag återkommer!

Skickat och skrivet av: Vicke

*skrattar* ja äntligen bilderna som vi väntat på att få se undrade bara om det skulle bli på din blogg eller om sabmon fixat en egen som han tänkte;)
Fina bilder de översta alltså de nedre kan man säga att vi är lite smått less på , inte era bilder alltså utan skyltarna!
Kramisar i massor

2007-08-05 @ 00:03:26
URL: http://www.vickes.blogg.se
Skickat och skrivet av: Ingrid

Det där har jag hört talas om... Men det verkar som att Övertorneå fått en ny turistattraktion ;-) Men det är nog ändå trist att vara mörklagda.

2007-08-05 @ 16:28:18
URL: http://attvarajag.wordpress.com
Skickat och skrivet av: Kix

Ni verkar ha haft en bra norrlandssemester!

2007-08-13 @ 11:23:14
URL: http://kixkoll.blogg.se

Kommentera mer än gärna inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig snälla?

Din e-postadress:
URL:

Din kommentar:

Trackback