Adventstider

Första dagen i advent är avklarad. Ännu ett år som jag varit oengagerad när det gäller självaste adventsljusstaken. Har såsom senaste åren tagit fram den vita Bruka-staken och pyntet som ligger färdigt i en påse i jullådan. Det går ju alltid så fort sista tiden innan advent så jag hinner knappt tänka tanken på att inhandla någon ny snygg variant.
En adventsljusstake som jag mer än gärna skulle ha på mitt köksbord i år är
Perlan´s. Så fin!!

Så här såg det ut hemma hos mig i söndags.
Morgon

Till kvällen blev det adventsfika hos en vän. Där får jag se ännu en fin variant på adventsljusstake, i svart.
Nej, nästa år måste jag bara förnya mig! :)  Hoppas ni haft en jättemysig första advent!


Kväll

Foto: mrsmalinski

Kommentarer
Skickat och skrivet av: Vicke

Jag kan bara hålla med det går verkligen så fort sista tiden innan advent och jul med för den delen.

Din adventsljustake var jättefin och även vännens, så mysigt med lite glöggmys:) *ler* Hade också tänkt förnya mig lite som Perlan köpt blockljus till ett fat jag hade men han inte med att köpa dekoration;)

Kram till dig och hälsa sambon från oss alla!

Skickat och skrivet av: TiniTott

Vilka fina ljusstakar, jag har inte fått min gjord ännu, inga stjärnor eller nåt heller. Hoppas jag kan hinna fixa det innan nästa advent =)

2007-12-04 @ 15:50:48
URL: http://tinitott.blogg.se
Skickat och skrivet av: Nilla

Blockljus och siffror verkar vara årets grej!

2007-12-04 @ 18:36:17
URL: http://tankebubblor.blogg.se
Skickat och skrivet av: Perlan

Men sötnos då! haha...
Jag tycker din Bruka Design adventsstake är jättefin, inget som helst fel på den vännen!! :)
Advent var mysig, men vi glömde ju dricka glöggen! haha
kram på dig!!

2007-12-05 @ 08:56:54
URL: http://www.perlan.org
Skickat och skrivet av: saravillfara

Vad roligt med ett Malinski-inlägg *yippie!*!
Jag håller med dig, jag är också så sugen på en adventslåda/fat med blockljus. Förmodligen nästa år!
Tycker det är roligt att se alla varianter som finns här ute i bloggvärlden, gillade de två du visar upp här! Kramen!

2007-12-05 @ 20:48:12
URL: http://saravillfara.blogg.se
Skickat och skrivet av: Lallis

Kikar in och önskar dig en fin helg!
Kram Lallis

2007-12-08 @ 09:32:47
URL: http://laila.nolvi.se
Skickat och skrivet av: Malin

Vicke: Ja skoja inte...snart är det andra advent, och inte alls långt till jul.
Ja inga fel alls med glöggmys.
Kram till er med!!
Nilla: Ja det verkar ju som det. Kan man månne vara påverkad av bloggare? ;)
Pernilla: Ja jag gillar faktiskt min adventsstake, inga fel alls. Bara lite less på innehållet och kul att förnya sig ju. Man blir ju helt enkelt lite påverkad av er andra och era snygga ljusstakar :) Hur sjutton kunde du glömma glöggen? :) Kram!
Saravillfara: Ja äntligen!! =) Lite seegt med inlägg här annars :( Ja till nästa år lovar ajg att förnya mig oxå :) Kram!
Lallis: Trevlig helg på dig! Hmm...så du har bytit sida...därför jag inte hittat dig... Kram!

2007-12-08 @ 20:54:00
URL: http://mrsmalinski.blogg.se

Kommentera mer än gärna inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig snälla?

Din e-postadress:
URL:

Din kommentar:

Trackback