Mer svart

Ännu ett shopping-inlägg i svart tema, men denna gång med turkos touch.
Jag vill helst inte erkänna att jag styrs av mode och trender. Jag vill kunna stå för att jag har en egen smak, men så ser jag hela tiden hur jag blir påverkad. Jag försöker stå emot men jag klarar det tydligen inte. Jag är helt kär i färgen svart och frågan är vad det kan bero på? Kan det vara så att den är väldigt trendig just nu?

I detta inlägg är även inköpststället Åhléns, förutom Buddha-figuren i svart som kommer från Lagerhaus. Kommer ihåg att jag skrev i ett
tidigt inlägg (ser att det lustigt nog var exakt ett år sedan, 10 februari 2006 :) att jag redan då var tveksam till Buddha-figurerna. Sambon min har gillat dem hela tiden och tyckt att vi ska köpa en, men jag har stridit emot. Så när jag var på Lagerhaus och såg att den bara kostade 35 kr (inte alls lika snygg som de dyrare varianterna men helt ok) kunde jag inte låta bli att köpa den på skoj till honom i present. Nu måste jag erkänna att den pryder sin plats väldigt bra ovanpå cd-skåpet.


mersvart
Foto: mrsmalinski



- Buddha-figur från Lagerhaus

- Svart kvist från Åhléns.

Ett impulsköp, vilket ledde till att jag upptäckte att jag inte hade någon vas som jag kunde stoppa den i så just nu ligger den bara och skräpar :)

- Skålar i svart/turkost och små svarta skålar från Åhléns

Kommentarer
Skickat och skrivet av: Anna

Visst är det kul när saker hittar sin plats! Vet inte hur många gånger jag köpt något som såg såå fint ut i butiken och sen tvekat hela vägen hem. Men när (om) man sen hittar den rätta platsen är det underbart! :) Länge sen jag var på Lagerhaus, ska nog ta en sväng nästa vecka. :) Och visst är svart vackert! :)

Skickat och skrivet av: saravillfara

Känner igen mig, visst ändrar man uppfattning snabbare än man från början kunnat tro. Och det är väl inget fel i det, så länge som man köper saker för att man börjat tycka om dom, och inte köper dom bara för att dom är trendiga, eller hur?
Och svart ÄR snyggt, jag håller med dig!
Jag tror att jag har samma skålar som din turkosa, fast mina är i grönt på insidan. Och du, en vas måste du ju köpa till den snygga kvisten!
Ha en härlig lördagkväll, kram från mig :)

2007-02-10 @ 18:40:49
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Skickat och skrivet av: Vicke

Saras ord var så kloka om att det inte är något fel så länge man köper saker för att man börjat tycka om de.
Mycket fint du hade shoppat och både svart och turkost är såååååå snyggt!
Kram och godnatt

2007-02-10 @ 22:30:45
URL: http://www.vickes.blogg.se
Skickat och skrivet av: Thea

Fin shopping!! Gillar!

2007-02-10 @ 22:42:41
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Skickat och skrivet av: Vildangel

Man har väl rätt att ändra sig vet ja... ;-) Jag har alltid gillat svart och älskar att det är modernt igen. Vitt är en annan favoritfärg som jag uppskattar och turkost? hmm Jag älskar färgen turkost men lyckas inte riktigt klämma in den i mitt hem på ett sätt som ser naturligt och bra ut...
//V

2007-02-11 @ 10:23:06
URL: http://vildangel.blogg.se
Skickat och skrivet av: Camilla

Jag tänker också mycket svart nu.. :D Svarta hyllor, svarta lådor, svart tyg, svarta lampor.. osv ;) Men visst är det snyggt! :D
De ägg-formade små skålarna är så söta.. och jag vill ha!!

Ha en mysig söndag!
*kram*

2007-02-11 @ 11:54:40
URL: http://camilla.hopto.org
Skickat och skrivet av: Malin

Anna: Ja lite trist om man inte hittar den rätta plasten för det man köper, oftast är man ju dålig att lämna tillbaka grejerna. Lagerhaus får inte så ofta besök av mig eftersom vi inte har det i Örebro. Japp! :)
Sara: Det har du rätt i! Nä att köpa nåt enbart för att det är trendigt går ju bort, det skulle jag aldrig göra. Måste ju tycka om det, det är ju iallafall det viktigaste. Ja de finns ju med grönt oxå, fina de oxå! Ja frågan vilken vas...får ge mig ut och leta... Kram!
Vicke: Ja hon är klok hon Sara :) Ja visst är det snyggt! Kram!
Thea: Jag gillar oxå :)
Vildangel: Vilken tur :) Ja vitt är nog den färg (om man kan kalla den färg) som jag gillar mest. Har inte heller lyckats klämma in så mkt turkost här hemma så jag smyger med lite små skålar :)
Camilla: Ja samma här :) Absolut! Ja jättesöta och billiga dessutom! Detsamma! Kram!

2007-02-11 @ 20:21:38
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Skickat och skrivet av: tina

Svart, turkost och en Buddah-figur, kan inte bli annat än fint!!!!Vilka fina inköp!:) : :) Tack för kommentaren hos mej! Tina/

2007-02-11 @ 21:42:51
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Skickat och skrivet av: Johanna

Håller med dig, svart är en färg som jag gillar, den funkar till allt. Har mycket svart och vitt här hemma.

2007-02-12 @ 09:11:12
URL: http://inredning.webblogg.se
Skickat och skrivet av: Pia

Hej ,håller oxå med om det där med svart....fast jag har nog varit en svart???!!!!.. för länge...har varit lite kärringen mot strömmen :) Har svarta vitvaror.... och väldigt mycket smide. golv i hall och kök....mörkgrått klinkersliknande plastmatta osv osv... MEN nu vill jag HA VITT och mannen i huset blir allt gråare och gråare i håret.... så vi får se...so long...

2007-02-12 @ 10:44:10
URL: http://pia-vardagsrummet.blogspot.com
Skickat och skrivet av: Malin

Tina: Nä det kanske inte kan bli det? ;) Så lite så!!
Johanna: Ja vitt och svart är verkligen snyggt! Me like!
Pia: Jasså så du har varit långt före trenden :) Vitt är oxå superfint och fräscht. Du får försöka ta det i etapper så han inte märker ;)

2007-02-12 @ 21:38:40
URL: http://mrsmalinski.blogg.se

Kommentera mer än gärna inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig snälla?

Din e-postadress:
URL:

Din kommentar:

Trackback