Attityd

Har känt mig rätt låg i veckan. Inte haft någon vidare inspiration eller lust. Såklart är det de sablarns inflammerade hälsenorna som spökar. Tabletterna mot inflammationen som jag fick av farbror doktorn bidrar inte direkt till hög stämning utan gör mig lite dåsig, trött och får magen ur balans.  

Hade iallafall en ljuspunkt i veckan. Middag med "showgruppen" på restaurang
attityd. Vi vill ju ha lite betalt för vårt framträdande på vår julfest. Det blev en trerätters middag i onsdagskväll. Jag beställde Moules farcis på gröna musslor, gurksallad och gremoulata till förrätt. Chilimarinerad kalvbiff med pak soi, shitake, sherrycrémesås och potatischips till varmrätt. Till efterätt kaffe och Creme Brule. Låter det gott? Jag kan säga att det var utsökt!

Hade tänkt ta med mig kameran och fota lite, men glömde den i all hast. Hittade iallafall en del bilder på hemsidan. Tycker om stilen på restaurangen. Väldigt stilren och sparsmakad. Sambon min tycker att det är i stelaste laget, men jag gillar det.

attityd
Foto: Attityd



Just nu sitter jag på ett hotellrum i Borlänge. Sambon är och spelar schackturnering "DalaOpen", och jag slappar på hotellrummet (och håller tummarna såklart) medan han sitter och våndas i schacklokalen.

Ha en jättetrevlig helg!!!

Kommentarer
Skickat och skrivet av: Pernilla

Ooo vilken häftig restaurang!! Det var mig ingen vanlig husmanskost det där, lät väldigt avancerat och säkert jättegott! :)
Du, man får faktiskt vara lite låg ibland.. vem är inte det emellanåt!
Hoppas du har det riktigt mysigt där på ditt hotellrum.. Jag älskar att sova på hotell, tycker det är så mysigt.. Bäst av allt är ju så klart frukost buffén, man vill ju liksom aldrig äta färdigt! :)
Ha det gott!!

Skickat och skrivet av: Vicke

Superfin restaurang och även jag gillade stilen. Du kanske ska ta med mig i stället för sambon;)
Välförtjänt god mat för teatergänget, kul:D
Mysigt med en helg på hotell och glöm inte mitt inspirationskollage som kanske kommer till nytta;9
Kram och ha en trevlig helt i Borlänge!

2007-01-26 @ 22:39:40
URL: http://www.vickes.blogg.se
Skickat och skrivet av: Saga

Me like!

Hotellrum... inte illa tycker en som äääälskar hotellfrukostar! :)
Trevlig helg kära Malin!
PS. Hoppas det var en glad och segrande sambo som återvände till dig ikväll!? DS.

2007-01-27 @ 00:47:25
Skickat och skrivet av: Malin

Pernilla: Ja jag tycker det. Mumma var det! Ja det var riktigt mysigt med en hotellhelg. Fick mersmak ;)
Vicke: Tar gärna med dig på en middag på den restaurangen! :) Alla inspirationscollage sitter där i bakhuvudet så det är lugnt :) Eller kanske en nackdel, man vill ju shoppa desto mera :) Tack det var jättemysigt! Kram!
Saga: Me too! Nä visst är det såå mysigt och såå gott! Japp visst var det! Han är så duktig! :)

2007-01-31 @ 08:08:30
URL: http://mrsmalinski.blogg.se

Kommentera mer än gärna inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig snälla?

Din e-postadress:
URL:

Din kommentar:

Trackback