Semestertider

Midsommar är förbi och semestertider stundar.
Ännu har inte min semester börjat, jag måste fortfarande gå upp tididigt på morgonen för att åka och arbeta. Mitt nya arbete som inneburit tidigare start på dagen har tagit på mina krafter. Det ska bli jätteskönt att slippa gå till sängs ljusa, varma och ljuvliga sommarkvällar. Jag har sju dagar kvar av arbete innan min fyra veckor långa (korta? :) semester börjar.

Inga planer är ännu fastställda men ideér finns och vi har börjat spåna på semesteraktiviteter. Sambon har länge varit inne på att åka norröver längs kusten, och jag kan erkänna att jag inte alls är främmande för det. Jag vet inte om det kan vara alla trevliga bloggerskor från norr som fått mig att blicka norrut över det norrländska landskapet :)
Har ni tips och ideér på trevliga hållpunkter och utflyktsmål så delge mig gärna dessa. Tar tacksamt emot alla tips!

När har ni andra semester och vad har ni för planer?


Sommarosol
      Foto: mrsmalinski

Kommentarer
Skickat och skrivet av: Anneli

Wow!! Du är tillbaka!! Kul, kul! Om du ska åka norrut längs kusten måste du åka till Ulvön och bo på i
Sandviken gamla fiskeläge. Det är något av det vackraste jag sett. Läs mer här http://www.hkship.se/ulvon/Ulvon.htm
En varning bara, Ulvön är surströmmingens epicentrum.
Det är här den görs:) Fast det luktar inte så mycket, bara lite....

Skickat och skrivet av: Frida

Jag gårm på semester om en vecka, och då bär det av hem till Norrland. Detr blir Umeå och Boden för hela slanten i 4 veckor :)

2007-06-27 @ 21:07:13
URL: http://www.cultdesign.blogg.se
Skickat och skrivet av: Vicke

Här har du en till som går på semester samtidigt som dig och blir ledig lika länge (kort) tid som dig! Visst ska det bli härligt och att ni ska åka norrut låter kul:D
Lovar att ge dig massor av bra tips om ni kommer ända upp till Tornedalen!
Kramis

2007-06-27 @ 23:24:03
URL: http://www.vickes.blogg.se
Skickat och skrivet av: saravillfara

Nähä, vad är det jag hör? Bär det kanske av uppöver i sommar? Det är ju mina trakter :)
Jag läste Annelis tips, och nu blev jag också sugen på att åka dit, jag har också hört att det ska vara mysigt där!
Om ni har Umeå med på reskartan, så får vi kanske anledning att höras igen, för då måste jag tänka till så att jag kan ge er några vettiga tips :)
Hoppas du fixar dagarna fram till semestern nu, utan att bli alldeles för jätteless på jobbet... ;)

2007-06-28 @ 00:10:27
URL: http://saravillfara.blogg.se
Skickat och skrivet av: Pia

Det är säkert jättetrevligt uppe i Norrland men Skåne är inte heller så tokigt, här finns en hel del att se och uppleva.

2007-06-28 @ 20:12:17
URL: http://vitahuset.blogg.se
Skickat och skrivet av: Pethra på Inredningsbloggen

Men HEJ! Och välkommen tillbaka! :-)

2007-06-28 @ 23:22:38
URL: http://inredningsbloggen.blogg.se/
Skickat och skrivet av: Malin

Anneli: Gick in och kikade på hemsidan. Ser verkligen ut som något jag gärna skulle besöka!!! TAck för tipset!! Ska samspråka med sambon och fortsätta spåna. Får köpa med oss klädnypor om vi åker dit då ;)
Frida: Det blir det. Trött på Västkusten? :) Ja känns inte helt fel att åka till Norrland i sommar :)
Vicke: Vad har ni för planer då på er ledighet? Ja det hoppas jag! ;) Ska spåna lite med sambon och se hur långt vi ska åka. Är sugen att åka till Haparanda och Rovaniemi där jag har släkt, men måste kolla hur långt vi mäktar med i bil. Kram!
Sara: Ja det är ju det, och du kanske förstår att dina fina bilder uppifrån lockar en sörlänning som mig :) Vi får väl sammanstråla på Ulvön! :) Ja tips mottages GÄRNA! Ska bara kolla lite noggrannare hur långt vi kommer. Nä ingen fara, med nytt jobb har jag inte hunnit bli less ännu.
Pia: Nä Skåne är helt fantastiskt!! Ett av mina favoriter! Var i Skåne varje år när jag var liten så åker mer än gärna dit igen. Men eftersom jag varit där så många gånger tänkte jag att det skulle vara kul att se nåt nytt.
Pethra: HejHej! TAck! :)

2007-06-29 @ 17:07:42
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Skickat och skrivet av: Remyruth

I love guest books, keep up the good work!

2009-01-12 @ 15:59:36
URL: http://remyruth.blogspot.com

Kommentera mer än gärna inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig snälla?

Din e-postadress:
URL:

Din kommentar:

Trackback