Färglöst

Skulle vilja höra era åsikter angående färg.

Låt oss säga att ni har en mindre lägenhet som skall nymålas.
Vilka färger skulle ni välja? Köksluckor och alla dörrar/karmar är vita. Trägolv.

Jag gillar färg men när det väl kommer till kritan så skulle jag nog ändå välja så här:
Generellt vita väggar men eventuellt någon "färg" i köket. Jag väljer en rökgrå nyans på en fond i köket. På så vis är man inte låst utan kan välja tyger och inredning i olika färger. Är det tråkigt?

Vill gärna höra era synpunkter på vad ni skulle välja för färger. Vad är trendigt?

color

Kommentarer
Skickat och skrivet av: saravillfara

Men hej igen Malin, jag har saknat dig!
Det här med färger är ju så himla individuellt!
Vad som är trendigt kan jag inte råda dig om, men däremot kan jag säga att du och jag verkar tänka lika. Jag brukar också föredra att hålla de flesta väggar rätt så neutrala, även om jag sällan väljer helvitt här hemma. Med en lugn bas, är det ju så mycket lättare att färgsätta resten av rummet med hjälp av utbytbara detaljer.
Men för den skulle ska man nog inte vara rädd för att låta magkänslan tala - en vacker dag så har man förälskat sig i en speciell färg eller fondtapet, och då är det bara att köra på tycker jag :)

Skickat och skrivet av: TiniTott

Låter som en perfekt kombination tycker jag. Lätt att förändra runt omkring då istället. Sen om man vill, kan man ju göra någon typ av schablonmålning på den grå väggen eller nåt sånt =)

2008-04-14 @ 21:57:57
URL: http://tinitott.blogg.se
Skickat och skrivet av: [ p e r l a n ]

Men åå, ett liv ifrån dig, vad härligt! :)
Så det är målardags? Jag älskar med färg, men ballar oftast ur och är rädd att jag ska tröttna för fort.. Blir oftast neutrala färger som man istället kan ha roliga, utbytbara, accenterfärger till!
Kram!!

2008-04-15 @ 14:22:54
URL: http://www.perlan.org
Skickat och skrivet av: Anne

Svårt att säga vad som är trendigt, ochfrågan är ju om man vill gå på det. jag gillar neutrala färger och sen sätta färg på textiler och detaljer.

2008-04-15 @ 16:02:11
URL: http://www.anness.se/blog
Skickat och skrivet av: Frida

Jag skulle nog välja mer på magkänsla än trend. Neutrala vägar men kanske en starkare kulör i köket. Vitt och grått eller vit och beige kan ju bli väldigt platt ihop.

2008-04-15 @ 22:22:17
URL: http://www.husmusen.blogg.se
Skickat och skrivet av: Vicke

Strunt i trendigt och välj efter hjärta.
Sen måste jag säga att jag är så nöjd med att vi nu bytt ut vår gula hall och gröna kök mot neutralare färger. Härligt lätt att förändra med accenter!
Kram och vad kul med ett inlägg min vän:D

2008-04-15 @ 22:23:14
URL: http://www.vickes.blogg.se
Skickat och skrivet av: Camilla

Jag gillar att ha en neutral bas.. Så kan man hellre köra på färgstarka accenter :) Vitt är ju en stor favorit här hemma (modigt va?!)
Men jag känner att jag faktiskt blivit lite modigare nu och kommer köra på hela TVÅ stormönstrade fondtapeter.. hehe.. Sovrummet har fått finaste fonden. Och i hallen här uppe kör vi också på fondtapet :D

Men jag tycker inte man ska köra på trend. Man ska köra på magkänsla, kärlek och personlighet.

2008-04-16 @ 09:12:19
URL: http://camilla.hopto.org
Skickat och skrivet av: Linda B

Om jag var modig skulle jag välja en fin, färglad och mönstrad tapet som fondvägg. Kanske någon av Joseph Franks fina.. Men som sagt, det var om jag vore modig! :)

2008-04-17 @ 08:36:31
Skickat och skrivet av: Pethra på Inredningsbloggen

Jag vet knappt vad som är trendigt längre, men jag är feg när det gäller färg på väggar. Förutom i barnens rum, där de alla har en färggrann fondvägg (trots att fondväggar definitivt inte är trendiga...) Trevlig helg!

2008-04-18 @ 12:20:33
URL: http://inredningsbloggen.blogg.se
Skickat och skrivet av: Jessica

Skippa det grå, det ska vara en "riktig" färg! :D Personligen skulle jag köra på en gul eller grön färg. Det är glada färger som ger energi. Men precis som andra kommenterat är det ju valet av färg helt personligt. Lycka till!

2008-04-29 @ 18:17:47
URL: http://skonating.blogg.se

Kommentera mer än gärna inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig snälla?

Din e-postadress:
URL:

Din kommentar:

Trackback