Underbar fredag

Har haft en underbart skön fredag. Slutade jobbet på eftermiddagen och åkte direkt till golfbanan och gick en 18-hålsrunda med sambon och en arbetskamrat. Även om resultatet kanske inte var det bästa så hade vi en underbart skön och trevlig eftermiddag i solen (sommaren har kommit tillbaka!). Efter fem timmar på golfbanan kurrade våra magar rejält. Hem och fräscha upp sig lite snabbt, sedan ta cykeln ner på stan för att äta en god bit mat och dricka ett glas vin.

Vad är det då jag ser när vi passerar Drottninggatan på cykel? Jo en skylt i en tom butikslokal:
Här öppnar
Village snart! (eftersom jag inte längre bor mitt uppe på stan hänger jag inte riktigt med i svängarna, vilket jag borde ha gjort i detta fall kan man tycka). Tror ni jag blev glad? JAPP!

Nu borde fredagen vara slut och det borde vara läggdags. Hemmet är nystädat och sängen bäddad med nya lakan. Kan det bli bättre? Bäst att försöka vara lite utvilad till morgondagen. Svärföräldrarna kommer på besök ;)  Ha en underbar helg!

village2village
Foto: Village


Kommentarer
Skickat och skrivet av: saravillfara

Förstår mig inte alls på golf, men hör på dig att jag tydligen missat något ;). Vad är en golfhandduk förresten (såg så´na på Coop Forum häromdagen) - blir ni verkligen jättesvettiga efter en golfrunda? Ni verkar mest bli hungriga annars... *ler*
Vilken dag du haft!! Och Village är verkligen värd att vänta på, det är en butik jag alltid tittar in i när jag är nere på stan. Och renbäddad säng - finns det något bättre?
Natti, natti!!

Skickat och skrivet av: Speja

Vilken supermysig eftermiddag. Och, jag håller med, att krypa ner i en säng med rena, krispiga lakan det ger lyxkänsla. Trevlig helg!

2006-08-19 @ 08:46:14
URL: http://www.speja.blogg.se
Skickat och skrivet av: Vicke

Vilken härlig dag och Village är en butik som jag gillar jättemycket lyckos dig som får den så nära. Det bästa som finns är att gå lägga sig i en renbäddad säng efter att man hade badat bastu. Blev nästan så i går du hade renbäddat och jag hade bastat;) Trevlig helg!

2006-08-19 @ 10:02:34
URL: http://www.vickes.blogg.se
Skickat och skrivet av: Camilla

Ja Village är super! Köpte gardiner där i dag med namnet Blader (tror ja den hette), Helt sjukt villken snygg design de har på sina varor. Det är inte så dyrt heller, vilket uppskattas. Så kavla upp armarna och gör dig redo för massa shopping när dörrarna öppnas;-)

2006-08-20 @ 11:43:28
Skickat och skrivet av: Camilla

Jag var inom på Village igår. Men kom tomhänt därifrån, trots att dom fått upp sina höst/vinter saker. Blev dock sugen på mycket :)

2006-08-20 @ 12:05:17
URL: http://camilla.hopto.org
Skickat och skrivet av: Malin

Sara: Visst blir man väl lite svettig...iaf när det är 30 grader ute :) Annars har man golfhandduken för att torka av sina klubbor inte sig själv :)
Har sovit som en prinsessa hela helgen med nybäddad säng och hösttäcket istoppat i påslakanet. Har varit inne på Village varje gång jag varit i Stockholm så det blir ett upplyft att få butiken närmare.

2006-08-20 @ 15:17:03
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Skickat och skrivet av: saravillfara

Äsch, behövs det verkligen en speciell handduk till det? Kan man inte torka av dom på sin medspelare istället, det kan ju vara ett sätt att komma varandra närmare, lite teambuildning liksom...*fniss*

2006-08-22 @ 00:26:00
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Skickat och skrivet av: Malin

hihi...jag kanske ska testa nästa gång :)

2006-08-22 @ 08:04:43
URL: http://mrsmalinski.blogg.se

Kommentera mer än gärna inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig snälla?

Din e-postadress:
URL:

Din kommentar:

Trackback