Vardagslyx

Vera med flera utmanade mig. Hon undrade vad vardagslyx är för mig.

Min första tanke var: att strunta i alla måsten (strunta i att det står disk på diskbänken och att golven är smutsiga m.m.m) och samtidigt sätta på sig något skönt, krypa upp i soffhörnet under en filt (medans det sprakar från braskaminen) och läsa en inredningstidning med soft musik i bakgrunden. Gärna med en kopp kaffe eller te och någon godbit till.

Vardagslyx
Fotocollage: mrsmalinski med bilder från Höganäs keramik och google

Självklart finns det mer saker som är vardagslyx. En nybäddad säng, ge bort eller få presenter/blommor spontant, ett glas vin till kvällsmaten, besök på fin restaurang, en bukett färska blommor.

Förra onsdagkvällen kändes lite lyxig för mig. Träffade Lena (sötaste och raraste som lät mig bo hos henne varje måndag i 13 veckor då jag gick på kurs i Stockholm) och åt och drack gott på Stockholm Fisk.


Kommentarer
Skickat och skrivet av: cleo

Härlig vardagslyx Du gett exempel på. Det där med att sätta sig i lugn och ro med en inredningstidning kan jag verkligen hålla med om. Det är underbar vardagslyx. Vilket fint kollage! Hur lyckas alla göra så fina kollage? Jag fingrar på Photoshop men fattar nada....

Skickat och skrivet av: Helena

En mammalyx som egentligen är självklar men som jag totalt missade i min iver att få lite ensamtid, är ju att träffa sina vänner! Hur kunde jag glöma dem, de som ger så mycket energi och glädje? Oj oj nu få det minsann bli bättring, här ska umgås! :)

2006-11-08 @ 19:26:30
URL: http://astridsmamma.blogsome.com/
Skickat och skrivet av: Frida

Håller verkligen med om att det är vardagslyx.

2006-11-08 @ 19:45:01
URL: http://www.cultdesign.blogg.se
Skickat och skrivet av: Malin

Cleo: Ja jag tycker det! Tack :) Jag måste väl tacka min sambo för hjälp på traven att lära mig photoshop. Annars hade jag nog också fingrat och fattat nada.
Helena: Ja såklart! Hur kan man glömma vännerna? Tar man de för givet och som en självklarhet tro. Inte bra :( Härligt...jag måste nog bättra mig oxå!

2006-11-08 @ 22:53:11
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Skickat och skrivet av: saravillfara

Åh, vad mycket härliga, lyxiga grejer du bjuder på. Skulle inte tacka nej till den där chokladen framför allt. Inte resten heller :)
Snyggt gjort!

2006-11-08 @ 23:03:20
URL: http://saravillfara.blogg.se/

Kommentera mer än gärna inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig snälla?

Din e-postadress:
URL:

Din kommentar:

Trackback