Många järn i elden

Vilken fart det blev på oss så här strax innan semestern. Det är ju bra att vi vaknar till någon gång :)

Idag har jag spelat golftävling på förmiddagen. Hur det gick behöver vi inte prata om. Jag skyller på regnet :) Stelfrusen och fuktig  kommer jag hem lagom till en varm och skön brasa. Oj så skönt och mysigt det är. Mös en stund framför brasan med kaffe, choklad och sambo.
Sedan var det dax att forsätta med måleriet. Sambon målade bakugnsrummet och jag det svarta taket i toaletten. Ni ser kanske övergången från kallt gråblått till lite varmare sandbeige kulör? Känner mig nöjd med valet av kulör. Det svarta på toaletten blir bra också trots stora tveksamheter. Blandas även olika kulörer till toaletten av mina akrylfärger. Foton kommer senare.

All tvätt som blivit senaste veckorna tog jag mig an mellan målningen. Känns som om det vore skönt med rena kläder att ta på sig på resan. Imorgon får det bli fortsatt tvättning och packning.

Nu ska jag iväg på prisutdelning och middag med golfarna. En sak är säker iallafall att jag inte kommer bli årets "Rookie", men förhoppningsvis blir det god mat och trevligt sällskap.
Ha en underbar lördagskväll!

järn
Foto: mrsmalinski


Kommentarer
Skickat och skrivet av: saravillfara

Ni verkar ha ett fint hus med mycket själ.
Ser fram emot fler bilder senare.
Och vad mysigt med riktig brasa - avis!!
Ni har säkert en trevlig stund ihop med golfarna ikväll, vad kul det lät!

Skickat och skrivet av: ROOMIE

Låter som en helg som jag skulle ha behövat ha - istället har vi slappat som den.

2006-10-01 @ 09:36:17
URL: http://roomservice.blogg.se
Skickat och skrivet av: Vildangel

Vi har just inhandlat lite oranga saker till badrummet som ska kombineras med svarta badlakan/handukar och svart duschdraperi. Jag skulle önska att jag kunde dra till ordentligt och måla taket svart oxå - men hyresvärden blir nog inte så glad då.... Blir säkert supersnyggt hemma i ditt badrum!
//V

2006-10-01 @ 11:13:57
URL: http://vildangel.blogg.se
Skickat och skrivet av: LoX

Vad mycket ni har hunnit med! Härligt med sprakande brasa... och snart bär det av till Italien!

2006-10-01 @ 18:55:53
URL: http://lo.blogg.se
Skickat och skrivet av: Malin

Jättefint och annorlunda med ett mörkt tak! Håller verkligen med dig att färgvalen blev super.

2006-10-01 @ 19:50:56
URL: http://decor.webblogg.se
Skickat och skrivet av: Vicke

Vad härligt med en brasa vad jag blir avis och massor har du hunnit med under helgen. Härlig att du har så mycket energi redan innan resan;) *kram*

2006-10-01 @ 22:16:50
URL: http://www.vickes.blogg.se
Skickat och skrivet av: Malin

Sara: Ja det är underbart att kunna elda. Speciellt nu när det börjar bli lite ruggigt ute (hösten har nu kommit även kommit ner till mig). Ja var riktigt trevligt på kvällen med golfarna. Åt god oxfilé och hade väldigt trevliga bordsgäster.
Roomie: Inga fel att slappa heller. Det kan man verkligen behöva ibland!
Vildangel: Orange och svart. Kommer nog bli supersnyggt! Ja jag vet inte hur glad våran hyresvärd blir heller, men om han klagar får vi väl måla om den dagen vi ska flytta. Är inte så mycket yta så den dagen den sorgen ;)
LoX: Ja känns riktigt skönt att ta ett ryck innan vi åker. Inte så kul att komma hem när det är grejer högt och lågt.
Malin: Det mörka taket på bilden har jag inte gjort något åt. Det fanns där. Har bara målat väggarna. Det mörka svarta taket är inne på toaletten :)
Vicke: Ja ibland måste man ju ta sig i kragen och köra på lite. Inte ska du vara avis som haft en så mysig helg!!

2006-10-02 @ 08:20:51
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Skickat och skrivet av: Anna

Vad duktiga ni är! Ha det så kul i Italia! :)

2006-10-02 @ 12:57:22
URL: http://lovethecountry.blogspot.com

Kommentera mer än gärna inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig snälla?

Din e-postadress:
URL:

Din kommentar:

Trackback