Julstämningen kommer smygande

Vad tycker ni? Känner ni att julstämningen är på väg? Jag börjar ana att den står och lurpassar bakom hörnet.

Idag höll jag på att göra något dumt. Systers pojkvän ringde mig på dagen och undrade om han kunde få skjuts av mig efter jobbet. Han skulle åka tåg ner till sina föräldrar i Småland för att fira jul.
Klockan 16.00 skulle jag hämta honom eftersom hans tåg gick tjugofem minuter senare. 16.05 ringer min syster och frågar var jag är. Då sitter jag fortfarande i möte på jobbet och tankarna var helt någon annanstans. Rusar iväg och hämtar upp honom. Får ringa till SJ på vägen för att se om tåget stannar på Örebro Södra, så att vi tjänar lite tid på körsträcka och även några minuter på tåget. Javisst stannar tåget där. Pustar ut och släpper av honom på stationen fem minuter innan tåget ska gå, och ser han kliva på. Ingen är gladare än jag.

19Dec
Foto: mrsmalinski

Kommentarer
Skickat och skrivet av: TiniTott

Oj förstår att det blev aningens stressigt =) Vilken tur att ni hann! Såg att vi har samma tomtar (de i keramik med låååånga mössor) Kram!

Skickat och skrivet av: Vicke

Nopp ingen julstämning här trots att jag nyss kommit hem från mamma där jag julpyntat. Konstigt;)

Kanske du kan dela med dig av din och herregud vilken tur att ni hann i tid till tåget!
Krameli kram

2007-12-19 @ 22:23:27
URL: http://www.vickes.blogg.se
Skickat och skrivet av: Perlan

haha, låter som det är fler än jag som är tankspridda just nu! :) men vilken tur att ni hann.. tänk om du hade behövt köra honom ända till Småland!.. ja du kunde iof lika gärna fortsatt några mil till så kunde vi tagit en fika ihop! hahaha
kram

2007-12-20 @ 11:51:50
URL: http://www.perlan.org
Skickat och skrivet av: Sondrelina

I found this site very useful while surfing Google.Interesting page containing serveral helpful information and nice pictures. Greetings

2010-02-26 @ 13:59:55
URL: http://sondrelina.3steps.com

Kommentera mer än gärna inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig snälla?

Din e-postadress:
URL:

Din kommentar:

Trackback