Sommarens alkoholhaltiga drycker

Kalla och murriga höstkvällar dricker jag gärna ett glas rött. Nu när sommaren och värmen kommer känns det inte alls lika lockande. Min sommardryck är rosévin. Finns inget godare än ett iskallt glas med rosévin en ljummen sommarkväll.  Har hört att det är inne att blanda rosévin med diverse andra drycker såsom fanta och saft. Jag inhandlade en flaska med rabarbersaft för att blanda med rosévinet på varma eftermiddagar då man inte vill ha så alkoholstarka drycker. Vet inte om det är gott, men känns väl värt att prova.

En annan dryck som kommer drickas i vår trädgård i sommar är drinken Mojito.
Vi satte en myntaplanta i vårt lilla trädgårdsland förra sommaren. Den har spritt ut sig och är nog tre ja kanske fyra gånger så stor i år, så vi har nog mynta så det räcker flera månader. Förutom Mojito använder vi myntan i vårt thé på morgonen. Kan rekommenderas!


mojito
Fotocollage: mrsmalinski

Kommentarer
Skickat och skrivet av: Vicke

Smakade rosévin för första gången på midsommarafton och det föll mig verkligen i smaken. Så gott och passande sommarvin!
Ha en trevlig tur till fabriksbutiken, här är också grått och trist:(
Kram kram

Skickat och skrivet av: Anonym

Icke att glömma: Allt blandas i en shaker, sen i med krossad is. Skaka shaker ordentligt, häll sedan, silat, över i glas. Toppa med sodavatten och en extra matsked krossad is ;-)

2007-06-30 @ 14:16:35
Skickat och skrivet av: Anneli

Mmmmm Mojito:)Fast idag är det kallt och regnar så det känns inte helt rätt just nu. Men så snart tempraturen stiger över 25 och solen skiner:) Trevlig helg!

2007-06-30 @ 16:30:05
URL: http://flitigamyran.blogg.se
Skickat och skrivet av: saravillfara

Mojito har jag aldrig smakat, men gissa om jag blev sugen nu? Japp!
Ha en fin lördagskväll (vad kul att du börjar blogga lite mer nu på sistonde!!).

2007-06-30 @ 18:30:45
URL: http://saravillfara.blogg.se
Skickat och skrivet av: anna.a

Mmm...verkligen mina favoriter..smaskens!!

2007-07-01 @ 00:29:38
URL: http://dromhem.blogg.se
Skickat och skrivet av: Tomas

Yes, det var vid Oset. Och nej det har jag inte knipit. Jag säljer sängar och så. :)

2007-07-02 @ 00:10:07
URL: http://loveasarson.blogg.se

Kommentera mer än gärna inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig snälla?

Din e-postadress:
URL:

Din kommentar:

Trackback